Stian89 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg kan så og si null php. Det jeg lurer på, er hvordan man kunne "utvide" <?php include($_GET['side'] . '.inc'); ?> dette littegran. Jeg bruker dette til dette på en side jeg lager, men hva går det an å lage en kode som IF (ingen side er spesifisert, dukker blir "index.inc" inkludert i sia) ELSE include($_GET['side'] . '.inc'); noe som forsto noe av min elendige forklaring av problemet? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 <?php if(!isset($_GET['side'])) { include($_GET['side'] . ".inc"); } else { include("index.inc"); } Noe sånt? Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) <?php if(!isset($_GET['side']) OR empty($_GET['side']) OR strlen($_GET['side']) <= 1) { include('index.inc'); } else { include(''.$_GET['side'].'.inc'); } ?> Noe sånt? EDIT: Ble slått med 2min:( Endret 7. oktober 2005 av ThaMezzy Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) En stund siden jeg har holdt på med dette, men tror det skal funke. Kunne jo lagt inn noen regulære utrykk, MEN det kan ikke jeg noe om dessverre. *FFjernet det siden det var noen feil og du har fått 2 forslag* EDIT: fikset litt på oppsettet, og ble slått med 2 min Endret 7. oktober 2005 av vi er lost Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) vi er lost: Du gjør en litt rar ting her. Du lager variablen $side som innholder filnavn med ext. Så sjekker du om filen finnes som er bra, men så sjekker du om file er empty(); Det går ikke:P Du må vel heller inkludere siden rett inn og sjekke om $_GET['side'] er empty(); Før ?> har du }; Ta vekk ; Endret 7. oktober 2005 av ThaMezzy Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 vi er lost: Du gjør en litt rar ting her. Du lager variablen $side som innholder filnavn med ext. Så sjekker du om filen finnes som er bra, men så sjekker du om file er empty(); Det går ikke:P Du må vel heller inkludere siden rett inn og sjekke om $_GET['side'] er empty(); Gikk litt fort i svingene der ja. Sånne slurvefeil pleier jeg å gjøre mens jeg bruker en halvtime på å finne ut hav som er feil. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Gikk litt fort i svingene der ja. Sånne slurvefeil pleier jeg å gjøre mens jeg bruker en halvtime på å finne ut hav som er feil. Hehe. Sånt skjer. Er flink på slurvefeiler selv:P Nå har hvertfall emnestarter fått en del muligheter:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå