Christian_ Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Jeg har den siste tiden holdt påmed en side. jeg har valg å kalle den for Chs-designs, fantasiløst? Jeg er fantasiløs. Vel det var ikke navnet jeg skulle ha kritikk på det er siden. Det er først og fremst utseendet jeg tenker på, deretter inholdsmessig utseende og kanskje til slutt noen tips om nye ting som jeg kan tilføye siden. Jeg har til nå laget følgende ting til siden: Gjestebok Adminpanel Kontaktskjema Jeg tror at et artikkelsystem med guider ol. vil komme opp under "web", dette vil sansynligvis komme iløpet av høstferien.(FRI!) Så hva syntes dere? Hva er bra? Hva er dårlig? Et par innlegg i gjesteboken hadde vel ikke gjort noe heller, om noen har lite å gjøre. Takker for all kritikk M.v.h Christian EDIT: Det er ikke første gang LINK Endret 7. oktober 2005 av chs89 Lenke til kommentar
resol Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg likte absolutt ikke at menyen sto stille når man scrolla , fikk frames-flashback 2000000k... Lenke til kommentar
PT Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Dessuten er mouseover på vanlig tekst temmelig irriterende. Ellers ser det jo greit ut. Fin fargekombinasjon, i grunn. Blir litt tomt i større oppløsninger (1600*1200). Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Scanlines er oppbrukt. Det samme med rutenett. Bort med dem. Lenke til kommentar
tjcombo Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 litt utydelig tekst i headeren, ellers er sida ganske ok Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Helt greit design, men hadde kanskje vært bedre om fargene i headeren var EN farge, ikke "stripete" på en måte. Og menyen bør scrolle med siden, :hover på tekst må vekk. Ellers var alt stilig Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Likte heler ikke at menyen var stille når du scrollet ned på siden. Fargekombinasjonen var herlig Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 "Meny:" er unødvendig og tar opp plass. Fjern det. Ellers har jeg kommenter scanlines før, noe du har fjernet ser jeg. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Ok, fjernet scanlines og rutenett i header fjernet position pixed på menyen mouseover på vanlig tekst er borte Hva syntes dere nå da? PT: hvordan kan jeg gjøre den mer fyldig? EDIT: Ingardj, det ble veldig tomt uten noe tekst over menyen, se selv nå. Endret 8. oktober 2005 av chs89 Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Fantastisk kjedelig Mørke design er vanskelig, og du har ikke helt klart det. Designet er veldig preget av firkanter(j.f. menyen og bokser) men header passer absolutt ikke med det. footer er også helt ute av kontekst. Tenker absolutt ikke design når jeg ser siden din. Design for meg er med behagelige linjer og myke farger. Må bare dra frem http://www.firmaindex.no/ som bare er deilig på øyet ---------------------- Skal du vise design gå for et lyst design Btw: koden trenger kjeppjaging igjennom homsefarmen med en vaselin boks rundt halsen Lenke til kommentar
DevN Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Må være enig med orsus, men http://www.firmaindex.no/ synes ikke jeg var så særlig pen heller, da. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Syntes heller ikke at http://www.firmaindex.no/ var noe spesielt fin. BTW: Hva er galt med koden? Er den ikke bra? Hva kan gjøres for at den skal bli bra da? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 hvorfor i hattifnatten har du brukt span som paragraf? Også 2 divs utenfor menyen? Div utenfor h1? div.fot div.text span ? => <p id="footer"></p> Tenke litt på struktur når du koder Den er ikke SÅ ille, men du har fått divmania! Også var jeg i det kreative hjørnet når jeg skrev posten så utrykket kan ha blitt litt sterkt. -------------- Liker ikke firmaindex? fargene er jo bare deilig! Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Grunnen til at det er to divs rundt menyen er fordi jeg hadde en meny med position fixed før, og hvis jeg ikke hadde en wrap runt den så ville teksten komme bak menyen;) Og grunnet til at jeg har to divs på footeren er at den skal ligge rett under siden på midten, og da måtte jeg lage en div som var like bred som hele siden og deretter en som var sentrert inni den Litt vanskelig forklart kanskje, men det er logisk;) Hva mener du med div utenfor h1? Lenke til kommentar
Jakob K Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Hva mener du med div utenfor h1? Det er ikke noe vits i å ha divs rundt ett element bare, slik som du har gjort med H1: <div id="top"><h1><span>CHS Designs</span></h1>div></div> kan egentlig skrives slik: <h1><span>CHS Designs</span></h1> Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 ok, men div top er den som strekker seg i 100% width og siden jeg har h1 inne i den og det ikke går ann å ha to bakgrunner i et element, så ble det sånn;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå