Even. Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Har for tiden dette anlegget: Pioneer vsx-d912 mission m53 fronter dynabel phobos sub pioneer 474 dvd Vurderer nye fronter med litt mer "guff" i, siden jeg hører en del metal, rock og musikk som krever litt mer bass en det missionene klarer å gi. Tenkte da å sette missionene bak eller selge dem. Tenkte meg en prisklasse på rundt 5-6 000. Er ikke ute etter noe ala cerwin wega. Selv om jeg er ute etter mer bass, vil jeg fortsatt ha bra lyd. Er også åpen for selvbygg. Endret 7. oktober 2005 av EvoZ Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 tja.. Dali Blue 8008 kanskje? eller Dynabel s23 hvis du er glad i å bygge selv. ikke hørt de selv da så skal ikke gå god for noe men antar at de holder god dynabel kvalitet. Lenke til kommentar
Even. Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Så ikke dumme ut de Dalien altså, dynabelene blir litt vanskelige. Selve byggingen går nok som smurt, men orker ikke å reise til Oslo for å høre dem og vil helst ikke kjøpe noe uhørt Noen som vet hva jeg kan få for et pent brukt par Misiion m53? Ingen riper eller skader. Ga 6999,- for dem nye. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 tja.. Dali Blue 8008 kanskje? Kjenner jeg Pioneer rett,så har den en svak strømforsyning som ikke trekker mer en ca 350 watt fra strømnettet. En så stor høyttaler som Dali 8008 vil nok derfor ikke fungere særlig bra. At Daliene har en impedans på 4 ohm gjør heller ikke saken bedre. Jeg foreslår at trådstarter heller kjøper et par brukte semiaktive høyttalere. For eksempel et par Audio-Pro Blue Diamond. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 jeg ville anbefalt en ny forsterker først Lenke til kommentar
phax Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 hvis det er med denne forsterkeren slik som den nye modellen vsx 915 at man kan bruke de to ekstrakanalene til å bi-ampe fronthøyttalerne så tror jeg nok forsterkeren fint sku klare å dytte litt liv i dali'n.. tror han vil merke størst forbedring på og bytte ut høyttalere fremfor og bytte ut forsterker. men finner han et fint eksemplar av blue diamond til 5-6000,- så er jo det er røverkjøp det da.. Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg vil (igjen) anbefale disse: http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=7,22,112&id=917 De var på tilbud hos HIFI center kjeden til 5000,- her om dagen. Har disse selv og jeg syns de spiller meget bra, ikke la deg lure av at de bruker 6" til bass. Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 hva er krever mest å drive av en høyttaler med impedans på 4 ohm kontra 8 ohm? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå