osmoen Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Hei. AMD A64 3500+ OCZ 2048mb dual channel platinum edition Asus A8N SLI premium Hiper type-r 580w POV 7800GT Thermaltake soprano-kabinett Har nettopp fått min nye maskin opp å gå, installerte BF2 og støtte på et problem; Har fått installert en del oppdateringer til Windows, men ikke SP2 enda. Etter et par minutter sier den bare takk for seg og skrur seg av. De første gangene kom jeg inn i Windows igjen slik at jeg kunne gjøre det jeg ønsket. Nå er problemet det at maskinen ikke vil starte, jeg trykker power-knappn og kommer et stykke inn i oppstarten, rett før jeg skal se Windows-logoen. Igjen virker det som om strømmen kuttes. Si gjerne fra om det finnes info jeg har utelatt. Endret 8. oktober 2005 av Frikky Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Har du prøvd med ny BIOS? Er prosessoren varm? Er alt riktig tilkoblet? Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Har ikke prøvd med ny BIOS, kommer meg altså ikke inn i Windows. Vet ikke om prosessoren er for varm, maskinen fungerte fint fra 18-20, så installerte jeg BF2, prøvde det maksimalt 3 minutter før strømmen gikk. Kom inn i Windows de 2 neste forsøkene, nå kommer jeg ikke til Windows-logoen i oppstart engang. Ettersom maskinen fungerte fint i starten vil jeg tro alt er riktig tilkoblet. Edit: Jeg er nå i Windows igjen, prøver å installere noe ekstra fra cd'en som fulgte med hovedkortet Endret 7. oktober 2005 av Frikky Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Prøv med andre skjermkortdrivere. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Har vanskelig for å tro at skjermkortdriverne er årsaken til problemene. Det kan virke som om den får nok etter å ha kjørt et par minutter på full guffe. Forsøkte å installere HL2 her nå, DVD'en spant i gang og etter omtrent 3 minutter kuttet maskina. Fantastisk frustrerende det her altså. Slik jeg forstår det skal det da holde med vifta som følger med prosessoren? I tillegg sitter det tre vifter i kabinettet som ser ut til å ha nok å gjøre. Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Etter nok et besøk i BIOS så jeg at temperaturen steg noe voldsomt før den skrudde seg av igjen. Hva kan da være galt? Alle viftene er i gang såvidt jeg kan se, hovedkortet er av typen vifteløst. Edit: CPU-temperaturen stiger jevnt og trutt opp til 68 grader, hvor den da skrur seg av. Har fjernet den medfølgende kjølepastaen og lagt på arctic silver, uten at det hjalp noe. Endret 8. oktober 2005 av Frikky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå