Gå til innhold

Installertt xp på nytt, bruke gamle programmer

Anbefalte innlegg

hadde problemer med pcen min. Jeg fikk pc'en opp å gå ved ås installere windows på nytt. Når jeg instaalerte på nytt overskrev jeg bare windows så alle mine gamle filer ligger fortsatt på pc'en.

MEN alle innstilingene mine og alle de instalerte programmene ( selv om filene og mappene er der)er vekk. Er det noen måte og få dette tilbake?

Jeg så at i mappen "documents and settings" --) ""min gamle bruker profil"" (min nye lå også der, la det en del forskjelligt, bla. mine "gamle" dokumenter, jeg prøvde å kopiere alt innholde i min gamle mappe/brukerprofil over i den nye men det gikk ikke å overføre alt pga. av en sperre. Er det en måte å fikse det på og hadde det virket?

må jeg installere alle programmer, spill og drivere på nytt selv om selve mappene og filene til det respektive ligger på pcen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør reinstallere alle programmene når du har reinstallert Windows. Noen programmer kan muligens la seg kjøre uten reinstallasjon, men det er mindre plunder å reinstallere enn å prøve å få det til.

Dine gamle dokumenter er antakelig sperret fordi de har en annen eier (fra den gamle XP installasjonen) og ikke er tilgjengelige for andre enn eieren. Det kan fikses ved å logge inn med administratorrettigheter og bytte eierskap på filene. Hvis du har XP Home må du boote i safe mode for å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...