nomore Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hei! Snakket i dag med en telenor forhandler, som mente det at opplasting fra telefonen, altså sending av data, ikke koster noe. Med andre ord er det kun nedlasting som koster. Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette? Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Lurer på noe av det samme, jeg også... 1. Det som han lurte på (om det bare er nedlastning som koster, og ikke opplastning) - Det er kjekt å vite når man skal sende MMS/e-post fra mobilen osv... 2. Om det koster penger å motta en MMS (da må man jo laste ned MMS-en...) Lenke til kommentar
Grandis Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 koster penger å motta mms.. men er bare noen få øre.. spørs jo størrelsen da selvfølgelig, men bilde og tekst koster ikke mye Lenke til kommentar
qwert Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) For et par år siden med Netcom, mens GPRS ennå kostet 100 Kr per MB, *sendte* jeg mye mail med en 3650 uten at dette slo ut på regningen. I dag holder jeg ikke oversikten over dette (kanskje dumt), så hvem vet om dette er endret, eller hvodan det er med din - og andre - operatører? Send en mail til kundeservice og spør. MMS går som kjent gjennom et annet tilgangspunkt og koster ikke noe å motta så lenge man er innenfor sitt eget nett (edit: i alle fall med de norske operatørene, vet at dette ikke er slik over alt). I utlandet vil man bli belastet roamingprisen for GPRS-bruken (som kan være ganske astronomisk), og telefonene har derfor egne instillingsmuligheter for nettopp dette. Endret 7. oktober 2005 av qwert Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Takk for alle innspill Ved nærmere ettertanke har eg kommet frem til at det må koste penger for begge veier. Ellers ville det tross alt vært flere(og mer populært) å sende sms/mms via java-klienter over gprs Men neste spørsmål blir, når operatøren snakker om 10kr pr 1MB, er det da sent og mottat sammenlagt, eller hver for seg? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Er ikke så sikker på at det koster å motta mms, har selv fått mms når jeg er tom på kortet, en mms på 100 kb skulle sånn sett kostet meg ca 80 øre da jeg jeg betaler 8,- for emgabyten hos mobyson, tror faktisk det er gratis, annen nedlastning/upload er jeg temmelig sikkert på at koster begge veier. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 koster penger å motta mms.. men er bare noen få øre.. spørs jo størrelsen da selvfølgelig, men bilde og tekst koster ikke mye Tull, det koster ingenting å motta MMS! Løsningen krever at RingKontant kunder må ha penger på saldo for å kunne motta, men det koster ingen ting. Når det gjelder GPRS taksering så gjelder prisen sendt og mottat data. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hmmm... vil det si at det koster MER enn 2 kroner å sende en mms? (Jeg har Mobyson) Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hmmm... vil det si at det koster MER enn 2 kroner å sende en mms? (Jeg har Mobyson) To klikk på siden til Mobyson så ser du at det koster kr 1,98 å sende MMS. Lenke til kommentar
mpitof Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Tenkte mer på om det var wap-pris itillegg, jeg... Lenke til kommentar
Candyluv Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Nei, det er det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå