Stonescream Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) hmm... Satt å tenkte på en ting... Hvorfor ikke bare koble seg inn på kaldtvannet under vasken? kjøre vann derfra rett inn gjennom pc'n å rett ut igjen i sluken...? Eventuellt ha en liten strupeventil så trykket blir senket noe.. Det må da være det ultimate innen vannkjøling? Iskaldt vann, null støy.. Høres ut som noe jeg må prøve... Det eneste jeg kan se for meg blir et problem, er eventuell korrosjon o.l, men jeg kan ikke tro at det er noe stort problem om man har kjøleblokker i kobber... Er da bare å kjøre gjennom en rens av og til... 5483721[/snapback] Blir jo som å ha en evig vannlekasje i huset. går vanvittig med vann. Like greit å ha en stor radiator med bare en eller to rolige vifter på. Feste radiatoren på utsiden så blir det jo veldig kaldt på vinteren, og står den i skyggen sommerstid, går det greit da også. Kan kjøre viftene på fult og ikke høre noe i det hele tatt. Endret 26. januar 2006 av Stonescream Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 hmm... Satt å tenkte på en ting... Hvorfor ikke bare koble seg inn på kaldtvannet under vasken? kjøre vann derfra rett inn gjennom pc'n å rett ut igjen i sluken...? Eventuellt ha en liten strupeventil så trykket blir senket noe.. Det må da være det ultimate innen vannkjøling? Iskaldt vann, null støy.. Høres ut som noe jeg må prøve... Det eneste jeg kan se for meg blir et problem, er eventuell korrosjon o.l, men jeg kan ikke tro at det er noe stort problem om man har kjøleblokker i kobber... Er da bare å kjøre gjennom en rens av og til... 5483721[/snapback] Blir jo som å ha en evig vannlekasje i huset. går vanvittig med vann. Like greit å ha en stor radiator med bare en eller to rolige vifter på. Feste radiatoren på utsiden så blir det jo veldig kaldt på vinteren, og står den i skyggen sommerstid, går det greit da også. Kan kjøre viftene på fult og ikke høre noe i det hele tatt. 5500917[/snapback] Jeg driter da vel i om det går vanvittig med vann! Betaler jo ikke en krone for vannet uansett.. Tenk for en kostnadsforskjell i forhold til å gå til innkjøp av radiatorm vifter, koblinger osv... Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Det kan jo forresten bli et skikkelig problem hvis det blir lekkasje, og PCen ikke står på badet (og det bør den jo ikke pga fuktighet). Med et lukket system renner det neppe ut mer enn noen desiliter, men om det er koblet til springen går det aldri tomt. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Apropos lekkasje/vannkjøling ... http://www.tomshardware.com/2006/01/09/str...fans/index.html http://www4.tomshardware.com/images/thg_vi...led_pc_divx.zip Endret 26. januar 2006 av Capo Crimini Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 jeg er delvis enig i at testen er en smule mangelfull. Man burde ha resultater før og etter mtp. overklokkingsegenskaper, men på den andre siden så er det egentlig ikke helt nødvendig da denne testen ikke tar for seg hvordan temperatur påvirker ovrklokkingsegenskapene til minnet, men derimot hvor god blokka er... Jeg synes testen er helt grei, om han bruker kaldere vann en man normalt bruker har nesten ingenting for resultatene å si, man må bare justere opp temparatur verdiene, det som er intresant er selvsagt hvor stor forskjellen er, ikke hvilke temperaturer han har. Forskjellen har vi fått svart på hvitt, så jeg ser ingen grunn til å klage på dette... Å justere opp temperaturen er selvsagt ikke helt nøyaktig, men resultatene vil faktisk bli bedre om man bruker varmere vann i forhold til hva resultatet blir om man bare justerer opp verdiene, så da vet man iallefall hvor stor forskjellen minst vil bli... 2. Setter du varmemåleren under kjøleribben istedet for på åpen brikke når du måler originaltemp? Hvordan kan vi da vite at temperaturen kan tilskrives brikketemperaturene eller akkumulering av varme/varmestråling fra kjøleribbene, som jo ikke er den samme som de faktiske brikkene. 5502798[/snapback] hadde du lest testen så hadde du lagt merke til at han bruker heatsinks under hele testen, og temperatur sensoren er montert på samme plass hele tiden, dette gir helt nøyaktige reultater. Hvor du har fått fra at heatsinken lager varme av seg selv kan ikke jeg forstå? de blir varmet opp av minnebrikkene så enkelt er det igrunn. å få en helt nøyaktig avlesing av varmen i selve ic-ene er selvsagt helt umulig og da må man gjøre kompromiser, så å legge varmeføleren inntil en av ic-ene under heatspreaderen er helt ok. Det eneste jeg virkelig savner i denne testen er temperatur ved luftkjøling av minnebrikkene, en 12cm vifte som blåser over de på lav hastighet eler noe sånt, jeg synes også det er dumt at han brukte sandra til å belaste brikkene, dette vil ikke belaste alle minneadresser, og den eneste gode måten å gjøre dette på er med memtest. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 har nå skaffet meg en slik blokk, men har ikke ennå forstått hvordan jeg skal klare å kjøle begge mine minne brikker med en slik... Går det? Har asus a8n sli deluxe...Skal vell kjøre de brikkene i dual og da blir det litt langt i mellom... Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Skal du bruke de ram-kjølerne og kjøre i dual må du ha 2. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 okei...Men er det best å kjøre i dual? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Litt OT, men hvordan får du 14 grader på vannet når romtemperaturen er høyere? Har du sånt åpent system med rennende vann, eller isbiter i en bøtte? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 han har radiatoren i kjelleren. kaldt og godt. har blitt svart på mnage ganger i tråden også mener jeg å huske Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 det her ble saklig.. Eternal: Rull inn hengepuppen å lag en bedre test om du mener testen til snekker'n ikke er god nok. Kjører selv to av disse ramblokkene på 4 brikker PC3200-ram med merkbar forskjell fra viftekjøling. Strammere timings å høyere spenning. Har ikke fått tatt noen slags tempmålinger osv av mine rambrikker, men etter jeg monterte disse blokkene kunne jeg skvise rammen mer. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 det her ble saklig.. Eternal: Rull inn hengepuppen å lag en bedre test om du mener testen til snekker'n ikke er god nok. Kjører selv to av disse ramblokkene på 4 brikker PC3200-ram med merkbar forskjell fra viftekjøling. Strammere timings å høyere spenning. Har ikke fått tatt noen slags tempmålinger osv av mine rambrikker, men etter jeg monterte disse blokkene kunne jeg skvise rammen mer. 5731590[/snapback] Klart du kan skvise rammen mere og bruke høyere volt pga bedre kjøling,men det er også viktig å merke seg at du kan skjøre strammere timinger på std volt nettop pga kjøleeffekten i blokkene, altså du får i både pose og sekk Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Det lå ikke bare to kjøleblokker i postkassa til snekkern heller. Han tok kontakt med MP om å få LÅNE to blokker for å teste om de virket. I utgangspunktet var det som han sier, ikke noen HW.no test inne i bildet da han tok kontakt med MP i det heletatt. Får ikke høyere spenning av å vannkjøle, men siden den blir bedre kjølt kan jeg stille spenningen på rammen høyere og fortsatt ha en stabil ram ved høyere hastighet. Kjører OGSÅ strammere timinger pga. bedre kjøling. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 Det lå ikke bare to kjøleblokker i postkassa til snekkern heller. Han tok kontakt med MP om å få LÅNE to blokker for å teste om de virket. I utgangspunktet var det som han sier, ikke noen HW.no test inne i bildet da han tok kontakt med MP i det heletatt. Får ikke høyere spenning av å vannkjøle, men siden den blir bedre kjølt kan jeg stille spenningen på rammen høyere og fortsatt ha en stabil ram ved høyere hastighet. Kjører OGSÅ strammere timinger pga. bedre kjøling. 5731729[/snapback] Riktig,kan også nevne at jeg har montert inn to slike blokker i et amd system til en kompis,han slet hele tiden med ustabil ram,men etter at disse ble innmontert har disse problemene forsvunnet totalt. Så de som ikke "tror" får bare fortsette å vandre rundt å ikke tro, hvem bryr seg Lenke til kommentar
eternal Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) har du blokkene ennå så du kan se om det gir resultater i overklokking da? Endret 17. mars 2006 av eternal Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 14C på vannet? Har du en waterchiller da eller? For, det er vel slik at vannet ikke kan bli kaldere enn romtempen? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Dette er skrevet mange plasser i tråden, men han har radiator i en kjellerbod. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Dette er skrevet mange plasser i tråden, men han har radiator i en kjellerbod. 5769081[/snapback] Hmm, orker ikke lese så mye Men altså, har han kun montert rad i kjeller, eller har han også waterchiller? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Ingen waterchiller der så vidt jeg vet. Med det så burde han heller få -10 på vannet da... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2006 Dette er skrevet mange plasser i tråden, men han har radiator i en kjellerbod. 5769081[/snapback] Hmm, orker ikke lese så mye Men altså, har han kun montert rad i kjeller, eller har han også waterchiller? 5769165[/snapback] Det er kun brukt en radiator i kjellern, ikke noe annet . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg