jacoweb Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Jeg har også denne kjøleren Veldig fornøyd! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Tar resten så snart tiden strekker til, har desverre vært meget opptatt i det siste, men det kommer det kommer :-) Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Hvordan er det med dissa "termiske putene" en får kjøpt i tillegg? noe vits i det hele tatt? Blir det bedre med de montert? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Slik jeg forstår det er kjølingen disse ramblokkene gir gitt ved at de termiske "bena" som henger ned fra blokken fører varmen vekk fra brikkene og inn i vannblokken på passivt vis, eller tar jeg feil? Dette virker litt lite effektiv i mine øyne. Jeg synes denne løsningen fra Koolance virker smartere: http://www.frozencpu.com/koo-52.html Her bruker de oppblåsbare puter av ikke-elektrisk-ledende termisk materiale som fylles med vann som del av sirkuasjonen og ved at de blåses opp presses mot rambrikkene. Med andre ord er selve kjølevannet en millimeter vekk fra selve brikken. Kan du bekrefte eller avkrefte om det er slik de blokkene du tester fungerer Snekkern? Eller er det faktisk vanngjennomstrømining nede i de bena som faktisk er i kontakt med minnebrikkene? -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Lurer jeg litt på hvordan du klarer å kjøre på 12-14C kjølevann i systemet. Bruker du waste-water kjøling fra vann-nettet? Og, ligger ikke 12C under der diverse metalldeler i kjølingen din begynner å samle kondens, eller har du bare isolert veldig bra?` -Stigma Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 mener å ha lest at han har radiatoren(e) i kjelleren der det er temmelig kjølig. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Lurer jeg litt på hvordan du klarer å kjøre på 12-14C kjølevann i systemet. Bruker du waste-water kjøling fra vann-nettet? Og, ligger ikke 12C under der diverse metalldeler i kjølingen din begynner å samle kondens, eller har du bare isolert veldig bra?` -Stigma 5476690[/snapback] Med normal luftfuktighet så er nok ikke 12C noe problem. Radiatorene står i et kaldt rom (kjeller/bod) etter hva jeg har fått med meg. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Wow, de kjøleblokkene var jo rå-tøffe, og ikke minst kreative. Sett noe til disse i norske nettbutikker eller? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Wow, de kjøleblokkene var jo rå-tøffe, og ikke minst kreative. Sett noe til disse i norske nettbutikker eller? 5477259[/snapback] Tenker du på ramkjølerne? Microplex hadde dem vertfall. edit: tenker på dem stigma linket til? Har ikke peil hvor du kan skaffe dem jeg vertfall Endret 21. januar 2006 av ManagHead Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Er da vel bare å bestille de fra frozenCPU.com vel.. Lenke til kommentar
Capo Crimini Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 De som Stigma linket til ja. Liker ikke å bestille fra utlandet. Hva hvis noe er galt og de må returneres eller fikses. Har ikke samme kjøpslov der som her. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Slik jeg forstår det er kjølingen disse ramblokkene gir gitt ved at de termiske "bena" som henger ned fra blokken fører varmen vekk fra brikkene og inn i vannblokken på passivt vis, eller tar jeg feil? Dette virker litt lite effektiv i mine øyne. Jeg synes denne løsningen fra Koolance virker smartere: http://www.frozencpu.com/koo-52.html Her bruker de oppblåsbare puter av ikke-elektrisk-ledende termisk materiale som fylles med vann som del av sirkuasjonen og ved at de blåses opp presses mot rambrikkene. Med andre ord er selve kjølevannet en millimeter vekk fra selve brikken. Kan du bekrefte eller avkrefte om det er slik de blokkene du tester fungerer Snekkern? Eller er det faktisk vanngjennomstrømining nede i de bena som faktisk er i kontakt med minnebrikkene? -Stigma 5476674[/snapback] Disse blokkene som jeg bruker har kun kjøling på toppen,denne kjølingen kjøler som du sier ned de passive ribbene på sidene og det holder i massevis. Ang temp min er det fordi rad står i en kjellerbod Og, ligger ikke 12C under der diverse metalldeler i kjølingen din begynner å samle kondens, eller har du bare isolert veldig bra?` Har brukt dette systemet et par år nå og har ingen isolasjon og aldrig opplevd tegn til kondens . Edit: De blokkene du linker til kjøler sikkert bedre,men hvor sikre er de med tanke på lekkasjer og er det egentlig behov for lavere temp på minnebrikkene enn det jeg oppnår? Endret 22. januar 2006 av Snekker`n Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Fin test. Hvordan klarer du å få så lav vanntempratur?? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Fin test. Hvordan klarer du å få så lav vanntempratur?? 5480498[/snapback] Ang temp min er det fordi rad står i en kjellerbod Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 De blokkene du linker til kjøler sikkert bedre,men hvor sikre er de med tanke på lekkasjer og er det egentlig behov for lavere temp på minnebrikkene enn det jeg oppnår? hvor mange er det som klarer å oppnå din vanntemp på sin vannkjøling da? Lenke til kommentar
Skallesei Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 hmm... Satt å tenkte på en ting... Hvorfor ikke bare koble seg inn på kaldtvannet under vasken? kjøre vann derfra rett inn gjennom pc'n å rett ut igjen i sluken...? Eventuellt ha en liten strupeventil så trykket blir senket noe.. Det må da være det ultimate innen vannkjøling? Iskaldt vann, null støy.. Høres ut som noe jeg må prøve... Det eneste jeg kan se for meg blir et problem, er eventuell korrosjon o.l, men jeg kan ikke tro at det er noe stort problem om man har kjøleblokker i kobber... Er da bare å kjøre gjennom en rens av og til... Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Det finnes et par tråder om det allerede Skallesei. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Med 99% sikkerhet så kommer FrozenCPU til å sende meg noen Koolance RAMblokker en gang innen de neste to ukene eller så. Jeg skal ta et par tester da. Mitt system vil nok ligge ikke så langt unna Snekkern's. Jeg regner med jeg kan kjøre med en kjølevanns-temp på 15-16 grader. Da skal resultatene bli noelunde sammenlignbare. Jeg kontaktr deg anngående hvordu du spesifikt målte osv. sendere da Snekkern ^_^ -Stigma Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 De blokkene du linker til kjøler sikkert bedre,men hvor sikre er de med tanke på lekkasjer og er det egentlig behov for lavere temp på minnebrikkene enn det jeg oppnår? hvor mange er det som klarer å oppnå din vanntemp på sin vannkjøling da? 5481638[/snapback] Nei ikke mange,men om du ser temp i forhold til den uten vannkjøling og så øker du vanntemp til det som er "normalt" og øker temp tilsvarende på ramblokka får du en viss indikasjon Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Med 99% sikkerhet så kommer FrozenCPU til å sende meg noen Koolance RAMblokker en gang innen de neste to ukene eller så. Jeg skal ta et par tester da. Mitt system vil nok ligge ikke så langt unna Snekkern's. Jeg regner med jeg kan kjøre med en kjølevanns-temp på 15-16 grader. Da skal resultatene bli noelunde sammenlignbare. Jeg kontaktr deg anngående hvordu du spesifikt målte osv. sendere da Snekkern ^_^ -Stigma 5488584[/snapback] Den er grei . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg