jaymz Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Vifta på mitt Sappire Radeon 9600 xt bråka som et lite fly. Kjøpte derfor en Ati Silencer 2: http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=64&data=5&disc= Monteringen skulle i utgangspunktet være plankekjøring, men det står en kondensator i veien halveis innpå den ene braketten (se bildet i linken), den metallbiten som står i vinkel. Hva bør jeg gjøre? Den metallbiten som følger med er meget hard. Å prøve og bøye unna kondensatoren er litt skummelt? eller. Vil gjerne unngå å file, da jeg ikke har utstyr for hånden akkurat nå. Noen med lignende erfaringer? Mvh Trond Edit: Sammenskrivingsfeil Endret 7. oktober 2005 av jaymz Lenke til kommentar
Økonom Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hvis du ikke er redd for garantien, kan du jo alltids ta frem loddebolten og lodde kondensatoren på på andre siden av kortet. Skjønte ikke helt hvordan kondensatoren er i veien for kjøleren... Du kunne ikke ta et bilde? Hvis det går fint å ta av litt av kjøleren bør du nok gå for det. Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 På kortet står det tre kondensatorer i en klynge på kortet, en av disse blir truffet av metallplaten viften er festet på. Skal prøve meg på en upload i løpet av kvelden. Noen tips til hvor jeg kan uploade bildet? Mvh Trond Lenke til kommentar
toretors Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Bruk angrerett og kjøp en zalman vf700 i stedet. Lenke til kommentar
1234567890qwertyuio Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Frem med dremelen, eller noe i den duren. Lenke til kommentar
reds Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Frem med dremelen, eller noe i den duren. Du kan jo bare kutte bort litt av kjøleblokken slik at den passer. Lenke til kommentar
jaymz Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Gikk løs med det jeg hadde: Tang. Det ble ikke pent, men etter en times arbeid ble det plass. Det som var et like stor problem, var at den nye vifta nesten krasjet med strømledningen til harddisken. Nå er det sannelig fullt i kabinettet. Har også montert ny vifte på cpu`en. Jeg skal kjøpe ny dvd brenner og harddisk. Da må jeg ut med både grafikkort og vifta til cpu. Vurderer å kjøpe nytt kabinett med større plass. Takk for innspill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå