Fenalår Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Hei! Jeg har satt opp en server som kjører Linux Debian! Så når jeg kobler meg til serveren via ssh så får jeg tilgang til serveren slik at jeg kan starte en prosess f.eks Half-Life Dedicate Server. Alt fungerer som det skal helt til jeg lukker PuTTY, da avslutter den opgavene jeg har startet . Er det noe jeg kan gjøre for at dette ikke skal skje? Eneste som ikke avslutter er webradioen, men Ventrilo serveren og CS serveren jeg kjører avluttes. Så det jeg vil frem til er at jeg kan lukke PuTTY uten at oppgavene jeg har startet avsluttes! Noen idéer? Endret 7. oktober 2005 av Fenalår Lenke til kommentar
olear Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Du må kjøre det i screen. For mer info sjekk ut manualen til screen (man screen) Enkelt forklart så skriv 'screen' før du skal gjøre noe. Gjør det du skal og gå ut av screen med Ctrl+A+D. Hvis du vil tilbake til det du holdt på med skriv 'screen -r' Dette var veldig enkelt forklart, anbefaler at du leser manualen for mer info. Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) -bash: screen: command not found Må jeg legge inn noe for å kunne ta i bruk den tjenesten, jeg er nokså ny i linux... Så fikk jeg heller ikke opp noe manual for "screen". Da sto det noe om at jeg ikke hadde rettigheter til det! Ingen manualindgang for screen Endret 7. oktober 2005 av Fenalår Lenke til kommentar
Fenalår Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Løst: skrev "apt-get install screen", så installerte den tjenesten "screen". Så kunne jeg begynne å bruke kommandoen "screen". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå