snorri Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg kobler meg opp til internett gjennom den vanlige telefon-linjen. Jeg fikk en splitter fra Bluecom som deler linjen mellom en fasttelefon og ADSL modemet. Problemet er at jeg har tre telefoner i huset, og når jeg bruker en av de to som ikke er koblet gjennom splitteren, så mister jeg forbindelsen i en 30 sekunder (+- 10s). Jeg kjørte en kontinuerlig ping mot www.vg.no og opplevde pakketap hver gang jeg fikk summetone på en av de to telefonene. Utenom de pakketapene var det så å si ingen merkbare tap. Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre dette, uten å slutte å bruke de to telefonene? Lenke til kommentar
bitcowboy Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hei, du må koble alle telefoner etter splitteren i serie. Problemene er helt vanlige hvis du bruker telefoner som ikke ligger bak men forran splitteren - hvis du ikke vil kable på nytt ... kjøp deg et set med flere trådløse telefoner. Hilsen, Bit Lenke til kommentar
tomin Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 splitteren skal stå på første telefon inntaket i huset , kan være dette som fører til problemer Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre dette, uten å slutte å bruke de to telefonene? A. Koble korrekt med splitteren ved intaket i huset før alle telefoner. B. ta en spansk en og kjøpe en splitter for hver telefon Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Er det noe jeg kan gjøre for å forhindre dette, uten å slutte å bruke de to telefonene? A. Koble korrekt med splitteren ved intaket i huset før alle telefoner. B. ta en spansk en og kjøpe en splitter for hver telefon jepp.. det er ikke så dumt har gjort det samme gjort en spansk en altså Endret 7. oktober 2005 av Krezzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå