efikkan Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Hei Jeg har behov for å sjekke hvem som eier en bil med et angitt bilnummer. Hvor kan jeg gjøre det? Hos statens veivesen? Brønnøysundregisteret? Jeg takker for alle svar. Edit: om denne diskusjonen passer bedre i en annen kategori, så flytt den gjerne. Endret 7. oktober 2005 av efikkan Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Så vidt meg bekjendt er ikke dette lov, desverre, eller mulig. Eg har sett flere tjenester som gir deg stedsnavnet hvor reg nummeret kommer fra, ikke nødvendigvis hvor eieren bor heller. Men det er alt eg kan bidra med Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg har hørt at det skal være mulig å ringe statens veivesen, meg jeg vil foretrekke en søketjeneste. Hvem er det som har registeret? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Hei Jeg har behov for å sjekke hvem som eier en bil med et angitt bilnummer. Hvor kan jeg gjøre det? Hos statens veivesen? Brønnøysundregisteret? Ring din nærmeste trafikkstasjon. Da får du oppgitt eier av kjøretøy, tidligere eiere, registreringsdatoer etc. Gjorde dette selv da jeg skulle spore opp en bil. Fullt lovlig. T'Weed Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 du kan i vertfall sjekke heftelser her http://w2.brreg.no/motorvogn/ statens vegvesen gir deg info om eier ol ved fårespørsel , bare og ringe eller møte opp på en trafikkstasjon Lenke til kommentar
RogerTH Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Sånn til info for dei som finner denne tråden i dag, så har vegvesenet laga ei teneste for å få opplyst eigar på bil. send ein SMS med innhold: REGNR <registeringnummer> til 2282 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Kan også legge til følgende, selv om tråden er urgammel: Ved å sende REGNR til 2282 vil du etter kort tid kunne ta imot opplysningar for det aktuelle køyretøy. Prisen for tenesta er tre kroner pr. motteken melding. Ein kan gjere oppslag på alle typar registrerte kjøyretøy. Opplysningane på SMS-tenesta er kjennemerke, bilmerke, namn og bustadskommune på eigar, når køyretøyet sist blei godkjent og når frist for neste gong det skal i periodisk køyretøyskontroll, eventuell skuldig årsavgift og omregistreringsavgift http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=SVVa...kkelMedRelatert Endret 6. mars 2008 av Runar Lenke til kommentar
catopett Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 (endret) Hei folkens, det er ikke bare og å sende REGNR og <REGNR> til 2282! Send REGNR <CE01234> (REGNR <CE00123><CE00012>)til 2282, for skilt med 2, 3, og 4 siffere, godtas ikke, får bare feilmelding, altså, du kan sjekke prøveskilt ved og sette 00123 for dagskjennetegn eller eller 00012 for årsprøvekjennetegn samt moped/tilhengere/motorsykkler/traktorer/annleggsmaskiner med flere tallkombinasjoner, altså, ved tosiffrede skilt legger du tre nuller, ved tresifferede legger du til to nuller og ved firesifferede legger du til en null, alltid null"er" før nummeret! En-bokstavsskilter er det samme fremføring ellers, som skrevet over, som i F20811, eller F00811! Registeret gjennkjenner KUN 5 siffere. Altså TALL er SIFFERE, og TEGN er BOKSTAVER Ett/To-tegn og Fem siffere! Hilsen en i AUTOSYS! Endret 4. juni 2008 av catopett Lenke til kommentar
catopett Skrevet 4. juni 2008 Del Skrevet 4. juni 2008 Hei folkens, det er ikke bare og å sende REGNR og <REGNR> til 2282! Send REGNR <CE01234> (REGNR <CE00123><CE00012>)til 2282, for skilt med 2, 3, og 4 siffere, godtas ikke, får bare feilmelding, altså, du kan sjekke prøveskilt ved og sette 00123 for dagskjennetegn eller eller 00012 for årsprøvekjennetegn samt moped/tilhengere/motorsykkler/traktorer/annleggsmaskiner med flere tallkombinasjoner, altså, ved tosiffrede skilt legger du tre nuller, ved tresifferede legger du til to nuller og ved firesifferede legger du til en null, alltid null"er" før nummeret! En-bokstavsskilter er det samme fremføring ellers, som skrevet over, som i F20811, eller F00811! Registeret gjennkjenner KUN 5 siffere. Altså TALL er SIFFERE, og TEGN er BOKSTAVER Ett/To-tegn og Fem siffere! Hilsen en i AUTOSYS! Sjekk også denne: https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.v.../tidspunkt.aspx Her får du vite når du må vise bilen, også om det er begjæring om avskilting av bilen! Lenke til kommentar
ostehøvel Skrevet 5. juni 2008 Del Skrevet 5. juni 2008 Registeret gjennkjenner KUN 5 siffere. Altså TALL er SIFFERE, og TEGN er BOKSTAVER Ett/To-tegn og Fem siffere! Hilsen en i AUTOSYS! Så rart at den registrerte 4 siffere når jeg prøvde da.. jeg sendte inn nummeret til en moped, uten noen 0 foran. Gjorde dette for ca en uke siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå