Prizefighter Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Satt og spilte Fahrenheit da jeg synes jeg hørte en slags "skru-av-bryter" lyd inne i pc'en. Deretter ble den delvis restartet og nå står den bare og piper lange pip i oppstarten med beskjeden; Video card cord not connected, eller noe i den duren. Har opplevd samme problem før men har alltid klart og fikset det på et vis. Dette problemet har forresten skjedd HVER gang jeg kommer hjem fra et lan. Jeg har prøvd og tatt ut og inn skjermkortet to ganger, resett bios, skjekket ram muligheter, skjekket flere ledninger. Noen som kan ha noen anelse om hva dette er? Setter virkelig pris på inspill, men mest sannsynlig havner jeg opp med å oppgradere (bytte ut hele skiten) til socket 939. Hardware specs: Gigabyte K8NS HK socket 754 X800pro vivo @ 16 pipes 512 x 2 mb GeiL golden dragon pc 3500 430w antec Er det psu'en ? Kan det være skjermkortet som monger seg? Ram/hk kompabilitet? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Har du modifisért skjermkortet? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 For en god stund tilbake, ja. Dette er jo et ViVo kort som skulle ha potensiale til det. Modifiserte det til 16 pipelines. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 For en god stund tilbake, ja. Dette er jo et ViVo kort som skulle ha potensiale til det. Modifiserte det til 16 pipelines. Du har ikke tenkt på å prøve å klokke det ned igjen og skru av de åpnede pipelinsa? Lange pip er som regel også et tegn på at CPU'en din er for varm men siden det skjer hver gang du komemr hjem fra LAN er det vel noen komponenter som sitter litt dårlig og har løsnet / fått dårligere kontakt under transport. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Cpu'en har i hvert fall mer enn nok kjøling. Kjøpte en fet swiftech-kjøler for en tid tilbake, kostet sitt. Jeg har prøvd å ta ut skjermkortet og ram flere ganger, og jeg kan dessuten ikke få gjort noe nå, den står jo bare og piper. Lenke til kommentar
eckmann Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 For en god stund tilbake, ja. Dette er jo et ViVo kort som skulle ha potensiale til det. Modifiserte det til 16 pipelines. Du har ikke tenkt på å prøve å klokke det ned igjen og skru av de åpnede pipelinsa? Lange pip er som regel også et tegn på at CPU'en din er for varm men siden det skjer hver gang du komemr hjem fra LAN er det vel noen komponenter som sitter litt dårlig og har løsnet / fått dårligere kontakt under transport. Er jo også godt mulig at det er RAMen det er noe galt med, husker jeg hadde stygge ulyder grunnet RAM, sendte inn og fikk nye... Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Prøvde begge brikkene alene i slot 1 og 3 nå uten hell. I slot 1 får jeg bare de vanlige lange pip, men i slot 3 får jeg mindre lange pip. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Virket som det har vært en veldig dårlig ledning til skjermkortet. Byttet den ut med en annen og nå fungerer pc'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå