TBPhoto Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Skal ha meg ny printer, primært til fotoutskrifter. Kunne tenkt meg A3, men det koster for mye til hva jeg antagelig ville komme til å printe ut A3 fotografier... Jeg selv har egentlig ikke stort bruk for multifunksjon, men min bedre halvdel ønsker seg scannermuligheter til ett prosjekt hun driver med. Så naturlig nok(?), har vi da tenkt på en multifunksjon. HP eller Lexmark har jeg ikke noe til overs for, så jeg har kokt det ned til Canon eller Epson... videre har jeg vel kokt det ned til en av disse 2; -Canon Pixma MP500 - ca. 2 000,- -Epson CX6600 - ca. 1 800,- MP500 er vel en av de nyeste til Canon, er det ikke? Jeg selv tror vel at jeg får en bedre fotoprinterdel i Canon'en enn i Epson'en!?! Eller kan Epson være like bra/bedre? Men; jeg har argumentert at hvis jeg bruker 1500-2000 på en ren blekkfotoprinter, så vil det gi bedre fotoutskrifter enn en multifunksjon... har jeg rett i dette eller ikke? La oss si at jeg kjøpte meg en Canon PIXMA iP5200 (til ca. 1500) - gir den bedre fotoutskrifter enn MP500 - eller blir det likt? Ser fordelen med en multifunksjon selvfølgelig - men ikke hvis den gir dårligere fotoutskrifter (ordentlig gode fotoutskrifter er alfa og omega for meg!). Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 Ja, etter litt konsultasjon med fruen og diverse andre som har litt peil på printere, så blir det vel en multifunksjon. Har vel også slått fra meg både Canon MP500 og Epson CX6600. Valget mitt nå er en Canon Pixma MP800 Photo, den nyeste fra Canon. Problemet mitt nå, er at den er vanskelig å få tak i - tidligste leveringsdato der jeg hadde tenkt å handle er 20. oktober. Er denne kommet noen andre steder? Alternativet mitt (etter råd fra andre) er Canon Pixma MP760 Photo. Dette er vel egentlig forgjengeren til MP800 (er det ikke?), men sies å være vel så bra for det. Denne er på lager, og koster 40 kroner mer. Bør jeg vente på MP800, eller kan jeg like gjerne gå for en MP760? Lenke til kommentar
TBPhoto Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 (endret) Har enda ikke fått rotet meg til å bestille... Det jeg lurer på nå, er om det er noen forskjell i selve printerdelen på Canon Pixma MP500 og MP800? Eneste forskjellen jeg egentlig finner på de er; -Større skjerm på MP 800 (8,9cm) enn MP500 (6,3cm) -FAU/filmadapterenhet på MP800 -Utseendet... -Det som får meg til å tvile på om det er samme printeren, er oppgitte hastigheter... MP800 skal klare ett kantløst 10x15 bilde på 36 sekunder, mens MP500 er oppgitt til 51 sekunder. MP800 er litt hurtigere på alle andre varianter også. At det er større skjerm og at det er med filmadapterenheten på MP800 er ting som ikke betyr noe for meg. Men hvis printerdelen på MP800 er bedre enn MP500, så har det egentlig alt å si for hvilken av de to jeg kommer til å kjøpe! Anyone knows? Endret 14. oktober 2005 av MrMagoo Lenke til kommentar
raysv Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Hei, så vidt jeg veit så er det vel print motoren til Pixma 4200 som sitter i MP500 og 5200 sin i MP800. Kvaliteten på utskriftene er vel sånn ca. de samme, men hastigheten er to forskjellig ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå