Gå til innhold

Zalman reserator 1 plus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har planer om å gå til innkjøpt av en slike en, men jeg har et DFI SLI-DR kort med 2x 7800 GT kort. De som har vært borti DFI sine nForce4 kort, vet at det ikke akkurat er god plass rundt eller over chipsetet (bilde)

Av den grunn må jeg være veldig nøye med innkjøp og størrelser. Det er 13(MAKS 14)mm plass mellom chipset og 7800 kortet over. Jeg har ikke sjekket hvor stor plass det er mellom de to 7800 kortene, men dette kan fort ordnes dersom noen skulle ha noe spesielt i tankene.

Hadde muligens tenkt meg en slik kjøler(egentlig VGA), dersom den passer. (vet det er oppgitt 4.1cm høyde på siden, men tror det er med niplene)

En av disse er også en mulighet, men de må bestilles fra utlandet.

Dessuten lurte jeg på om noen kunne si meg ID(inner diameter) på slangene som følger med reserator 1 plus?

Takk for alle svar!

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slangene til Reseratoren er 5/16"ID-1/2"OD

Takker!

Var noen som nevnte at jeg ikke burde bruke det medfølgende anti-algevannett, men heller kjøpe eget? Noen som har erfaringer/tanker rundt dette?

Endret av Nazgul
Lenke til kommentar

Var noen som nevnte at jeg ikke burde bruke det medfølgende anti-algevannett, men heller kjøpe eget? Noen som har erfaringer/tanker rundt dette?

4972172[/snapback]

Heisan.

Litt sent ute kansje, men.

Jeg har brukt den medfølgende kjølevæske og med dårlig resultat.

Blandet opp slik det stod på flasken og startet opp.

Merket ikke noe til og begynne med , men etter et par dager og vannet begynte å bli varmt så begynte det å lukte vanlig bil-frostvæske i rommet.

Sjekket alt av slanger osv for lekkasjer , men fant ingen.

Lukten kom hver gang anlegget ble varmt.

Resultatet ble at jeg byttet væsken med destillert vann og ACFluid.

Det rare var at lukten forsvant fortsatt ikke.

Det som hadde skjedd var at lukten , tro det eller ei, hadde gått igjennom slangene. Det luktet på utsiden av de, og jeg hadde ikke sølt noe.

Vasket slangene med det jeg fant, men er fortsatt ikke kvitt lukten helt 5 uker senere.

Så min anbefaling er å ikke bruke den medfølgende kjølevæsken, den forpester hele rommet.

Mvh

Darkwing Duck

Lenke til kommentar
Heisan.

Litt sent ute kansje, men.

Jeg har brukt den medfølgende kjølevæske og med dårlig resultat.

Blandet opp slik det stod på flasken og startet opp.

Merket ikke noe til og begynne med , men etter et par dager og vannet begynte å bli varmt så begynte det å lukte vanlig bil-frostvæske i rommet.

Sjekket alt av slanger osv for lekkasjer , men fant ingen.

Lukten kom hver gang anlegget ble varmt.

Resultatet ble at jeg byttet væsken med destillert vann og ACFluid.

Det rare var at lukten forsvant fortsatt ikke.

Det som hadde skjedd var at lukten , tro det eller ei, hadde gått igjennom slangene. Det luktet på utsiden av de, og jeg hadde ikke sølt noe.

Vasket slangene med det jeg fant, men er fortsatt ikke kvitt lukten helt 5 uker senere.

Så min anbefaling er å ikke bruke den medfølgende kjølevæsken, den forpester hele rommet.

Mvh

Darkwing Duck

5004905[/snapback]

Uff, dette kom litt sent, men kanskje ulykken ikke er ute. Har ikke kjørt så lenge at det har begynt å lukte, men da skal jeg få byttet ut vannet så jeg og bruke vanlig frostvæske istedet.

Merket du noe på temperaturene?

Synes det midlet de sendte med virket veldig sterkt. Farget alt vannet rimelig blått (hvis du skjønner hva jeg mener)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...