Lolcat2016 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Blant forbedringene til nVidias 81.84 skjermdrivere står det: "Performance enhancements for Dual-core CPUs" Nå har visstnok de fleste (alle?) testene jeg har sett ikke brukt dualcore-oppsett. Er det noen her som vet mer konkret hva denne forbedringen går ut på? Edit: Fant denne testen av 81.84-driverne: nVidia ForceWare 81.84 BETA Performance Analysis Her har de brukt en dualcore prosessor (X2 3800+). Ytelsesforbedringen i forhold til 78.01 er betydelig i flere tilfeller (+10-15 frames), men det virker litt uklart for meg hvor ytelsesforbedringen egentlig stammer fra. Her er ihvertfall et sitat fra konklusjonen deres (min utheving): If you own a GeForce 7800GT or GTX and you haven’t yet updated to the new drivers, head over to nZone and go download them NOW .... These drivers really offer an exceptional performance increase across the board in a normal gaming experience but when we move to AA and AF we see that there is no real performance increase, if anything a small drop in performance. The release notes we received from nVidia mentioned that the drivers are designed to improve performance on Dual-Core processors and we did see plenty of extra performance using our Athlon X2. This could explain why we see such big improvements in standard gaming but when we enable AA and AF, possibly more of the focus (3D processing power) is put back on the GPU. We can’t say for sure but that would make sense. Edit 2: Her er en tråd med dualcore-diskusjoner: http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=57752 Enkelte hevder at de ser en ytelsesforbedring i en rekke spill, men det virker fremdeles litt uklart hvor forbedringen egentlig stammer fra. En person påpeker imidlertid at begge kjernene nå belastes, slik at total belastning ligger på 100% (vanligvis 50%). Endret 7. oktober 2005 av hal9k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå