JaRu Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Har nettopp kjøpt meg en billig AMD Duron 950mhz cpu + en Spire SOCKET A Cooler XP1500+. Vedlagt i viften var en sprøyte med et eller annet slags innhold. Regner med at dette skal brukes til noe, men ikke hva. Noen tips... ? Har også bistått en kamerat med å sette i sammen en ny PC der vi blandt annet har en "AMD Athlon XP 1900+" prosessor med en "GlobalWin CBK58 "Super Silent" cpu-cooler". Temperaturen er oppe i over 70 grader og regner med at dette ikke er normalt. Noen tips til om hva som kan gjøres. Kan jeg ha gjort noe galt? mvh Jan Rune Lenke til kommentar
WinZ Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Det som følger med er sikkert kjølepasta å det skal du smøre på underflata av vifta di. Den leder varmen bedre fra CPU til kjøleribba. Hvis det ikke er kjølepasta så kan det være thermiskpasta en slags lim som holder kjøler bedre på cpu. Dettte kan også være grunne til så høy tem på den andre maskina di, at du ikke har brukt kjøle pasta. Her er en god guide om hvordan man skal burke kjølepasta fra overklokking.no: http://www.overklokking.no/guides/goopguide/index.html Lenke til kommentar
aschj Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Har selv en Globalwin CAK58 til en XP 2000+. Den ligger på 50-60 grader, noe jeg synes er litt mye. Konklusjonen min er at globalwin ikke lager noen særlig heftige kjølere :razz: I ditt tilfelle vil jeg tro at du har hatt for lite kjølepasta på eller noe, for det var utvilsomt fryktelig varmt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå