erlingki Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310895&cks=SER Hei! Har fått ovenfornevnte maskin gjennom pcordning på jobb. Maskinen kom med en 512 mb pc2700 DDR minnebrikke innstalert. I alle omtaler vi fikk av maskinen stod det at den skulle ha 2x256 mb pc2700 DDR minnebrikker. Hovedkortet har ett Intel Alviso-G i910GML brikkesett, som etter Intels support-sider har støtte for "single channel DDR 333 MHz or dual channel DDR2 400 MHz system memory" Betyr dette at jeg kan sette inn to DDR2 minnebrikker for og utnytte fordelene med dual channel minne? Med flere programmer på tomgang i bakgrunnen er ikke akkurat maskinen rask!! Mvh Erlingki Endret 7. oktober 2005 av erlingki Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hvis den har DDR minne installert, så tror jeg det går dårlig å putte inn DDR2 .. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Så vidt jeg vet vil ikke DDR2 fungere så veldig bra. Edit: En rask sjekk, og det er avgjort. Nei, det vil ikke gå. Ville bare ikke si noe 100% sikkert før jeg sjekket det. Endret 7. oktober 2005 av TEE Lenke til kommentar
Slonken Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Sjekk med HP support! 81562070 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Han fikk svaret i posten min over, så da slipper han å vente til mandag morgen med å ringe oss Endret 7. oktober 2005 av TEE Lenke til kommentar
erlingki Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 OK, Takk for svar!! Lite tillegsspørsmål, betyr dette at to vanlige DDR brikker heller ikke vil kjøre "Dual channel"?? Vanskelig å skjønne seg på dette!! Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 (endret) Hvis brikkesettet støtter dual channel, så vil to ddr-brikker også kjøre dual channel. Jeg tror nok ikke du vil merke noen ytelsesøkning i praksis.. Edit: Prosessoren er jo ikke akkurat den raskeste på markedet, og harddisken er kun 4200rpm. Dersom du kjører mye programvare samtidig, og det swappes mye til disk vil du få bedre ytelse ved å: 1) Oppgradere minnet til 1 gb. 2) Skifte ut disken til en raskere 5400rpm eller 7200rpm. Endret 8. oktober 2005 av klilleng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå