Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil Speedtouch 516i

Anbefalte innlegg

Fikk innstallert en 8mbit adsl linje fra Nextgentel her i forrige uke. Har hatt problemer med at den ramler ned 2-3 ganger om dagen, ganske tilfeldig, men viser seg at det er Speedtouch routeren som ramler ned. Får en 5-6 request timed out før den har resat seg, og så tar det selvfølgelig litt tid før den klarer å koble opp linja igjen. Noen som har hatt samme problemet og fått fikset dette via en innstilling eller eventuelt firmware?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så godt å si, kan hende at linja di ikke takler hastigheten som ruteren syncer med. Du kan ta kontakt med NGT og få dem til å sette det opp slik at ruteren syncer på lavere hastighet. Du får i hvert fall en mer stabil linje vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Men har det noe med linja å gjøre at ruteren restarter seg? Feks nå ramlet linja ned for 4 timer siden, og hvis jeg går inn på routeren står det:

Tid siden Oppstart: 0 dager, 4:05:27

Montøren som installerte linja sa også at den hadde veldig bra signal.

Lenke til kommentar

Litt off topic her, men jeg har samme routeren og sliter med oppsettet. Jeg har nemlig en D-Link DGL-4300 trådløs router som jeg heller vil bruke til routing etc. da den har traffic-shaper og litt annet gøy. Problemet er at den kjipe 516i fra NGT ikke kan settes i bridge/forward mode så vidt jeg kan se. Tenkte at det muligens burde gå å sette d-link'en til DHCP, og så koble 516i -> D-link WAN, og så forwarde alle porter til D-link'ens IP, men jeg har ikke helt fått det til. D-link'en vil ikke få IP på WAN porten av DHCP :\

Noen med samme router som har hatt tilsvarende problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...