Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabile signal/hastighet med nytt wlan!

Anbefalte innlegg

Vi har da nettop fått adsl, og fikk montøren til å sette opp trådløst med en D-LINK router. Men både signalstyrken og hastigheten varierer enormt, hele tiden.

Jeg har win xp med Sp2 og masse andre updates... Jeg husker det var en patch før som kunne hjelp, men finner ingenting..

Noen ideer? Når jeg sitter kloss oppi routeren fungerer alt som det skal. Men den KAN også fungere som det skal langt unna, men da bare i korte perioder.

Edit: ser pcen min faktisk bare har b standard på wlan, altså 11 mbps er maks. Vil det ha mye å si på signalstyrke om jeg kjøper et nytt pcmcia kort som støtter 54 mbps`?

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ca 5-10 m unna routeren, men en vegg, og en del av en pipe imellom......

Dette kan være nok til å lage problemer. Hvis signalet går veldig på skrå gjennom veggen så kan dette tilsvare en veldig tjukk vegg.

Prøv å flytte litt rundt på antenner m.m. Antennen fra RTL8180-kortet bør i allefall lengst mulig vekk fra skjermen. Du kan jo også prøve å endre kanal på routeren og nettkortet. Kanskje du har annet utstyr som jobber i 2.4GHz båndet og som lager interferens.

Lenke til kommentar
Det er ca 5-10 m unna routeren, men en vegg, og en del av en pipe imellom......

Dette kan være nok til å lage problemer. Hvis signalet går veldig på skrå gjennom veggen så kan dette tilsvare en veldig tjukk vegg.

Prøv å flytte litt rundt på antenner m.m. Antennen fra RTL8180-kortet bør i allefall lengst mulig vekk fra skjermen. Du kan jo også prøve å endre kanal på routeren og nettkortet. Kanskje du har annet utstyr som jobber i 2.4GHz båndet og som lager interferens.

Joda, det vil jo på en måte gå en del på skrå, samt at det tilsammens med andre rom i huset blir en del vegger. 2 vegger og en mur da, på en måte.. Mulig wlan ikke er noe for meg slik jeg bor =/

edit: Men til tider er jo signalet svært godt, og jeg oppfyller linjekrava når jeg tester den. Og ja, jeg har prøvd og byttet kanaler, uten store forskjeller.

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...