NooN Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 har en 1557 tundra pc.... har installert centrino hardware control på den, og ser det er noe som heter ati underclock som gjør at man kan justere ned klokkefrekvensen på skjermkortet. noen som har erfaringer med det? sparer den strøm? blir ikke så varm? hvor mye klokker dere ned osv? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg har en Acer-laptop med Ati X700-grafikk. I de nyeste skjermkortdriverne til Ati, som er tilpasset notebooks, har man en funksjon som heter PowerPlay. Denne kan du selv velge til å kjøre på minimal, balansert, eller max ytelse. Dette var tydeligvis aktivert da laptopen var ny, for jeg prøvde meg selv på AtiTool-underklokking uten å vite om denne funksjonen: Jeg klokket ned en _godt_ stykke for å ha en profil jeg kunne bruke når jeg ikke trengte god grafikk. Men når jeg skulle gå fra denne underklokkingen og opp til standard hastighet, fikk jeg MAX artifacts uten å skjønne hvorfor. Atis PowerPlay gir tydeligvis litt mindre spenning når den er underklokket, så triksing med AtiTool var ikke så lurt fant jeg ut senere. Mitt råd: Enten aktiverer du PowerPlay og gjør de innstillingene du vil der (ganske selvforklarende), eller så DEaktiverer du denne funksjonen, og underklokke selv med AtiTool. Lenke til kommentar
NooN Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 oki... har ikke de nyeste driverene eller atitool installert. men i centrino hardware control kan den justeres ned... men hvilken mhz har du satt på de 2? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå