Gå til innhold

Oppgradere PC, budsjett: 3500! P4 3GHz, 512 RAMosv


Anbefalte innlegg

Heisann! Dette er det jeg har kommet fram til hittil:

 

312604 EPoX EP-9NPA7I, nForce4-4x, Socket-939

- ATX, 4xS-ATA, LAN, Sound, PCI-Ex16 1 699 699

309319 APLUS Case Qubic, Sort

- Midi tower (Uten Strømforsyning) 1 395 395

117212 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

- Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 1 449 449

307201 AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939,

- 512KB, BOXED m/vifte 1 1350 1350

302676 Gainward GeForce 6600 128MB DDR

- PCI-Express,"Ultra/1760PCX TV-DVI" 1 979 979

124745 Samsung SpinPoint P80 80GB

- IDE ATA/133 8MB 7200RPM 1 550 550

 

PRIS: 4.637 inkl frakt.

 

Hva synes dere om dette?

Endret av andersø
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror dette ville være et bedre alternativ:

 

(Hentet fra MPX.no)

 

AMD Athlon 64 3000+ CPU Boxed 1 269,-

AOpen QF50A Midi Tower med 300W PSU 465,-

ASRock 939DUAL SATA2 S939 Hovedkort 575,-

Maxtor 160GB DiamondMAx 10 Sata 699,-

Club3D GeForce 6600 GT 128mb PCIe 1 199,-

2stk. Veritech 512mb PC3200 CL2,5 RAM 730,-

 

SUM: 4 937,-

 

Du får dobbelt så mye RAM, mye bedre skjermkort og større harddisk, enn ved det oppsettet du foreslo. Det kabinettet du satte opp har ikke strømforsyning så jeg er usikker på om du skal ha med det? Jeg har satt opp et brukbart et, men hvis du allerede har strømforsnyning så går du får det kabinette du foreslo! Ellers så har jeg også byttet ut hovedkortet for å spare noen kroner, men det går ikke ut over ytelsen! Kanskje tvert imot!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Tusen takk for bra oppsett. Men nå har situasjonen endret seg litt.

Jeg har en PC med 160 GB hd, 512 ram, geforce 5200 128 mb, 3,0 GHz pentium 4 og en 19'' LCD skjerm.

Jeg vil gjerne oppgradere den, hva burde jeg bytte ut, jeg vil også bytte ut mus/tasturet mitt også, men MAKS 1000 for mus og tastatur og MAKS 2500 for oppgradering av PC'en....

Takker på forhånd for forslag!

Lenke til kommentar

Du trenger ikke noen ny harddisk eller skjerm. Og ellers så har du to valg: Enten så beholder du prosessoren og kjøper et litt bedre skjermkort eller så går du over til et AMD system. Jeg ville gått for et bra skjermkort og beholdt prosessoren i stedet for å kjøpe et middels skjermkort og en AMD-cpu.

 

Når det gjelder tastatur og mus så tror jeg dette er en bra kombinasjon:

 

Logitech MX518

Logitech Media Keyboard

 

Dette får du til under 600 kroner! :thumbup:

 

Hvilken RAM har du? Finn ut det og så kjøper du en brikke som er helt lik den du allerede har! Dette koster ca. 500 kr vil jeg tro.

Som sagt så beholder du CPU og hovedkort. Det neste på listen da er vel skjermkort. Jeg vil tro at du har lagt merke til at ditt er for dårlig. Jeg ville gått for dette:

 

Sapphire Radeon X800 GTO 256 MB Fireblade

 

Dette kortet ser ikke ut til å være på lager noen steder, så jeg vet ikke om du får tak i det enda. Men det yter bedre enn et 6600GT, som også kan være et alternativ.

 

Men du må finne ut om du har PCIe eller AGP-kontakt på hovedkortet ditt. Det er veldig VIKTIG! Hvis du bare har AGP så går du for et 6600GT eller et vanlig x800.

 

En annen ting du må sjekke opp er strømforsyningen og hvor god den er. Det kan tenkes at du må kjøpe en ny eller et helt nytt kabinett. Men sjekk det opp du!

 

Jeg mistenker at dette er en "merkevare-PC". En HP eller Packard Bell kanskje. Kan bli litt vanskeligere å oppgradere da, men hvis du skaffer litt mer info om hovedkort, RAM og strømforsyning så skal det la seg gjøre likevel!

Lenke til kommentar

Tusen hjertlig takk for at du tar tid til å hjelpe meg! Jeg setter virkelig pris på det!

PC'en er jo snart 2 år gammel, vet at det er AGP og at det er et hovedkort av den mindre typen da kabinettet er ganske lite, tror det heter micro atx. Jeg har også Kingston PC3200 ram. Så 512 MB brikke av den ramen, og et AGP kort så er jeg i boks da? Og jeg burde velge enten et Ati x800 kort eller 6600 GT? Da blir det drøye 2000 som er en ganske grei pris! Men hvor er det billigst å handle fra? Vil jo helst ha begge fra samme nettbutikk pga frakt og andra praktiske årsaker! ;)

 

:w00t:

Lenke til kommentar

Har satt delen opp i prisguiden. Handlevognen finner du her. Ser ut som SHG blir billigst med ca. 2350 kroner!

 

ATI X800 AGP ser ikke ut til å være på lager noen steder det heller, så gå for 6600GT. Jeg har valgt et Point Of View-kort. De er meget gode produsenter, men du kan jo også vurdere et kort fra XFX. Dette er litt høyre klokket og yter litt bedre, men det er noen hundrelapper dyrere også.

 

Du er sikker på at du har Kingston PC3200 DDR og ikke DDR2? Isåfall så er det vel bare å kjøpe en ekstra brikke ja! Men det finnes mange typer Kingston 3200RAM. Finn den typen du har i prisguiden!

Endret av aveiro07
Lenke til kommentar
Hvilken av de alt. må jeg ha da?

Som sagt så er det sannsynligvis denne du har. Da er det vel best å kjøpe en slik til. Men alle brikkene som var listet opp der er av typen Kingston DDR SDRAM PC 3200 512mb.

 

Prøv å finne ut hele navnet til brikken du har eller modellnummeret.

Endret av aveiro07
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...