gulrotkake Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hva syns dere om dette bildet av en vulkansk innsjø på Azorene? Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det havet så idyllisk, men så ut som det ble litt mye motlys? Lenke til kommentar
gulrotkake Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Takk for svar! Ja, det ble veldig sterkt motlys fra himmelen. Har du noen tips til hvordan jeg kan endre dette i Photoshop? Fikk lite resultater av å justere levels. Lenke til kommentar
christopherH Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det er ikke så masse å gjøre med motlyset. Bildet er helt ubrent (dvs der er ingen bildeinformasjon der, så det er heller ingenting som kan brukes osm grunnlag til å rette opp). Du kan da gjøre 3 ting: 1. Si at den utbrente himmelen ikke plager deg, og være fornøyd med bildet som det er. (rette opp litt curves, saturation, osv bare) 2. Jukse litt og lime inn en himmel fra et annet bilde. 3. Ta et utsnitt av bildet som fortsatt viser hvor grønt vannet er, men som utelater himmelen. Jeg personlig har mest sans for alternativ 3, da jeg ikke synes at himmelen (uansett om den hadde vært fin og blå eller ikke) tilfører dette bildet noe særlig. Jeg synes det er det grønne vannet som fasinerer, og at en himmel bare hadde trukket oppmerksomheten bort fra dette. Unntaket er hvis det hadde vært en skarpt blå himmel, og en brå overgang mellom kontrastene blått og grønt. ChristopherH Lenke til kommentar
engekri Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det siste bildet ser ut som brokkoliskog med grønn gitig syre vann under! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå