Evleos Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 For at forumet (www.russ2006.mine.nu) skal kunne sende tilbake tapte passord, trenger den en smtp sørver.. Har prøvd å sette opp en lokalt, men har ikke helt fått det til. Finnes det steder på nettet hvor man kan få gratis eksterne slike sørvere? Bryr meg ikke om det er inkludert reklame i mailene den sender ut, såfremt den klarer å sende av gårde passordene Takker for all hjelp Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 det er ikke så vanskelig og sette opp en egen. prøv Postfix, Qmail eller Sendmail. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Men finnes det ingen slike gratis eksterne? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Specific DNS server? Hva skal jeg sette der? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Ingen som vet? Lenke til kommentar
roac Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Bruk SMTP-serveren til ISPen din. Det skal fungere greit. I mitt tilfelle vil det bety mail.broadpark.no. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 Dvs mail.bluecom.no ? Eller hva legger du i ISP? Lenke til kommentar
covah Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 ISP = Internet Service Provider = dem du får internetlinja fra. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2005 okeydokey, takker for hjelpen Lenke til kommentar
Drittsekken Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 eller last ned "Free SMTP Server", som selvfølgelig er gratis Softstack Bruker selv denne. Eneste problem jeg har støtt på er at noen blokkerer mails fra slike servere, da dette blir ansett som en måte å sende spam på. Vil ellers annbefale å bruke ISP sin SMTP server. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 bruke ISPen din eller Postfix, Sendmail eller Qmail det ser jeg som de beste måtene og få SMTP på. N.B med Qmail(som er litt vanskelig og få til og fungere) så har du ogsp POP. Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har selv brukt sendmail, noe særlig enklere enn det blir det bare ikke. Holdt på med et phpbb forum da jeg brukte det. Veldig enkelt og greit å sette opp og bruke! Lenke til kommentar
roac Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 Har selv brukt sendmail, noe særlig enklere enn det blir det bare ikke. Holdt på med et phpbb forum da jeg brukte det. Veldig enkelt og greit å sette opp og bruke! 5001857[/snapback] SMTP-tjenesten i Windows 2000 Server eller Windows Server 2003 er vel ikke akkurat vanskelig å sette opp den heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå