Bisarre Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Drister meg til å spørre om dette, med fare for at det jeg lurer på faktisk står omtalt et annet sted. Er så fersk med tanke på bredbånd, at jeg ikke har giddet å tilegne meg kunnskaper om deling av mapper via internett tidligere. Det suger å laste med telefonlinje. Anyway... Min svoger og jeg har behov for å la en mappe på våre maskiner være tilgjengelig for hverandre, da vi ofte utveksler informasjon. E-post er ikke et alternativ i dette tilfellet. Hva vil være alternativene våre? FTP-program? Windows remote desktop? Noe værre? Noe enklere? Anyone? På forhånd takk. Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Bruk Utforsker; Win +E. Høyreklikk på den mappa du vil den andre PC'en skal ha tilgang til. Klikk på 'Deling', og følg opp. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Deling av mapper som beskrevet over her fungerer bare i LAN så vidt meg bekjent. For å bruke den metoden må du sette opp virtuelt LAN over nettet. Denne metoden har sine svakheter, bla. må du starte overføringen helt på nytt dersom nettet går ned 1 sek på f. eks 99%. Du kan heller ikke overvåke hastigheten. FTP server er en greit måte å dele filer over nettet. Quick'n Easy FTP server er en gratis ftp server. Den er lett å sette opp og administrere. Det negativer med denne er at gratisversjonen ikke støtter virtuelle mapper. Det er også å foretrekke å bruke en FTP klient for å koble opp mot serveren. Du finner mange gratis klienter på nettet. Det finnes også flere alternativer for fildeling over nettet. Mvh. Valentino Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 FTP server er en greit måte å dele filer over nettet. Quick'n Easy FTP server er en gratis ftp server. Den er lett å sette opp og administrere. Det negativer med denne er at gratisversjonen ikke støtter virtuelle mapper. Det er også å foretrekke å bruke en FTP klient for å koble opp mot serveren. Du finner mange gratis klienter på nettet. OK... Så dette vil si at vi begge må ha installert FTP-server OG FTP-klient...? Det finnes også flere alternativer for fildeling over nettet. Forslag mottas med takk. Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hei ! Jeg har brukt Hamachi en stund for å få tilgang på mapper fra hjemme maskinen når jeg bruker laptopen på jobb. Har fungert fint for meg. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Den som deler ut filer må ha server. Den som vil ha filer må ha klient. Jeg har også prøvd Hamachi som virtuelt lan over nettet, men det blir filoverføring med windows explorer. Da kan du ikke overvåke hastigheten, eller fortsette senere dersom du mister kontakten. Du blir da avhengig av at linjen er helt stabil under oveføringen og satse på at nettet ikke går ned ett eneste sekund under overføringene. Hamachi er en fin måte å spille med folk over nettet på spill som bare har LAN mulighet. En av dere kan også lage en HUB i direct connect og dere har begge en klient som kobler på. Da blir det fildeling slik som vanlig i direct connect program. Mvh. Valentino Endret 7. oktober 2005 av valentino Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Tenker jeg prøver Hamachi... Det er ikke så forferdelig store filer vi utveksler, så om man må begynne på'n igjen etter ett brudd, så får det heller stå til. Virket som et passende program til vårt bruk. Takk skal dere ha. Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Bruker Total Commander for å kopiere filer fra det ekstrene nettet og har aldri hatt noe problemer med at kopieringen har feilet. Kjører også FTP via Hamachi Endret 7. oktober 2005 av Arcus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå