Anette_ Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Er lei det maset der år på år, men fant ut at jeg tjente 50 kr og har 47 204 i nettoformue.. Er jo helt feil da. Men regner med at pappa har noe rett i at man aldri skal stole på skattelistene. Tjente jo egentlig rundt 15 000 tror jeg. Og trodde jeg hadde ca 60k i egne sparepenger.. Jaja.. Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 haha, i følge den greia tjente jeg hele 11 kroner i fjor, og betalte 1600 i skatt, med en nettoformue på 1900. men jeg tjente da vitterlig godt over 30000, så ville ikke stolt blindt på det. Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg står med en nettoformue på 248 196 . Bare synd at den kommer på 0 neste gang. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Han her var før deg! Eerrr, øhm... Jeg la ut i OT-baren, her pludrer vi bare om tull, som f.eks. hva som står i skattelistene. Han la ut i Politikk-forumet, der diskuterer de faktisk om det er riktig eller ikke å legge ut listene (herregud, hva er det de tenker med? ) PS: ifølge skattelistene er jeg en RIK mann!! Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Navn XXX , STEWART Fødselsår 1986 Skattekommune Oslo Poststed OSLO Nettoformue 0 Nettoinntekt 14 Utliknet skatt 0 AHAHAHAHHAA! 14kr på meg, gitt! Er noe merkelig der... Har i flere år tjent godt over 20k++, men får alltid lavt eller 0 på internett saken... BTW: Jeg er ledig for de som vil ha. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Nettoformue 8 714 Nettoinntekt 14 414 Utliknet skatt 0 Ledig. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Nettoformue: 650 Nettoinntekt: 0 Utliknet skatt: 0 Way to go skattelistene. *føle seg rik* Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg står oppført med 95 kroner i nettoinntekt Jeg vet jo at jeg tjente 7500 som ble oppført på frikort på vanlig måte, hvorfor er ikke det tatt med? Noe lignende i mitt tilfelle. Står 86 kroner, men det er helt feil. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det er feil med meg og, jeg tjente ikke 0, men over 5.000 (med frikort). Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Vel jeg fikk 16k tilbake, så who cares! Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Joachim sier: fortell dem i skattetråden at alt som går på frikort ikke regnes som inntekt.. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Joachim sier:fortell dem i skattetråden at alt som går på frikort ikke regnes som inntekt.. Inntekt som går på frikort stod på den listen i fjor, men det er godt mulig at det ikke gjør det i år. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) 22.000 kr. her. Tror det er ganske så riktig egentlig.. Lærling fra August og ut året. 4000-5000 kr. i måneden.. stemmer bra... *Edit: Virker som om inntekter med frikort ikke teller, da jeg tjente nesten opp til frikortgrensa i sommerferien, og det ikke er med i beregningen. Endret 7. oktober 2005 av Andreasfe Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 wee jeg tjente 73kroner, men betalte 500kr i skatt Lenke til kommentar
Togo Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Den sida der er ikke mye nøyaktig. Alle mine foresatte sto oppført med 200k mindre enn det de burde gjøre. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 @kd: Skattelistene har så vidt jeg vet alltid inneholdt skattbar inntekt, det er nettopp dette som er poenget med disse listene, ergo er ikke frikortinntekter inklnudert, da disse selvfølgelig ikke er skattbare. Togo: Det er også her snakk om diverse fradrag og sannsynligvis ikke unøyaktigheter. Jeg har vært borte i at det har vært alvorlige feil, men dette var pga diverse utenlandsjobbing der Skatteetaten ennå ikke hadde registrert en innbetaling (det var her snakk om noen millioner i skatt, det er ikke særlig gøy å komme i avisene som skattesnylter av de sjeldne (men var nok ikke meg, dessverre...)). I de aller fleste tilfeller dreier det seg om forskjellige fradrag, det vanligste og største her er at man får fradrag for renteutgifter til betjening av lån. Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) @Thomasr: "Frikortinntekter" er akkurat like mye inntekter som alle andre inntekter. Et frikort er bare et skattekort med 0% i stedet for en annen % eller et tabellnummer. Grunnen til at de fleste som tjener femsifret får et helt vanvittig resultat er at minstefradraget blir trukket fra. Tjener man 60k er jo minstefradraget nesten halvparten av inntekten, om jeg ikke husker helt feil. Man får vel imidlertid ikke minstefradrag av renteinntekter, dersom summen av renteinntekter og andre ytelser er mindre enn renteinntekten, derfor står mange oppført med et par kroner i inntekt... Endret 7. oktober 2005 av bfisk Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 @kd: Skattelistene har så vidt jeg vet alltid inneholdt skattbar inntekt, det er nettopp dette som er poenget med disse listene, ergo er ikke frikortinntekter inklnudert, da disse selvfølgelig ikke er skattbare. Ja, det høres jo riktig ut, men da er det litt rart at jeg sto oppført med inntekt forrige gang disse listene ble lagt ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå