Gå til innhold

Da var skattelistene lagt ut...

smeboe

Anbefalte innlegg

Er lei det maset der år på år, men fant ut at jeg tjente 50 kr og har 47 204 i nettoformue.. Er jo helt feil da. Men regner med at pappa har noe rett i at man aldri skal stole på skattelistene. Tjente jo egentlig rundt 15 000 tror jeg. Og trodde jeg hadde ca 60k i egne sparepenger.. Jaja..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han her var før deg!

Eerrr, øhm... Jeg la ut i OT-baren, her pludrer vi bare om tull, som f.eks. hva som står i skattelistene. Han la ut i Politikk-forumet, der diskuterer de faktisk :dontgetit: om det er riktig eller ikke å legge ut listene (herregud, hva er det de tenker med? ;) )

PS: ifølge skattelistene er jeg en RIK mann!!

Lenke til kommentar

Navn XXX , STEWART

Fødselsår 1986

Skattekommune Oslo

Poststed OSLO

Nettoformue 0

Nettoinntekt 14

Utliknet skatt 0

AHAHAHAHHAA! 14kr på meg, gitt! Er noe merkelig der... Har i flere år tjent godt over 20k++, men får alltid lavt eller 0 på internett saken...

BTW: Jeg er ledig for de som vil ha.

Lenke til kommentar

22.000 kr. her. Tror det er ganske så riktig egentlig.. Lærling fra August og ut året. 4000-5000 kr. i måneden.. stemmer bra...

*Edit: Virker som om inntekter med frikort ikke teller, da jeg tjente nesten opp til frikortgrensa i sommerferien, og det ikke er med i beregningen.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

@kd: Skattelistene har så vidt jeg vet alltid inneholdt skattbar inntekt, det er nettopp dette som er poenget med disse listene, ergo er ikke frikortinntekter inklnudert, da disse selvfølgelig ikke er skattbare.

Togo: Det er også her snakk om diverse fradrag og sannsynligvis ikke unøyaktigheter. Jeg har vært borte i at det har vært alvorlige feil, men dette var pga diverse utenlandsjobbing der Skatteetaten ennå ikke hadde registrert en innbetaling (det var her snakk om noen millioner i skatt, det er ikke særlig gøy å komme i avisene som skattesnylter av de sjeldne (men var nok ikke meg, dessverre...)). I de aller fleste tilfeller dreier det seg om forskjellige fradrag, det vanligste og største her er at man får fradrag for renteutgifter til betjening av lån.

Lenke til kommentar

@Thomasr: "Frikortinntekter" er akkurat like mye inntekter som alle andre inntekter. Et frikort er bare et skattekort med 0% i stedet for en annen % eller et tabellnummer.

Grunnen til at de fleste som tjener femsifret får et helt vanvittig resultat er at minstefradraget blir trukket fra. Tjener man 60k er jo minstefradraget nesten halvparten av inntekten, om jeg ikke husker helt feil. Man får vel imidlertid ikke minstefradrag av renteinntekter, dersom summen av renteinntekter og andre ytelser er mindre enn renteinntekten, derfor står mange oppført med et par kroner i inntekt...

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
@kd: Skattelistene har så vidt jeg vet alltid inneholdt skattbar inntekt, det er nettopp dette som er poenget med disse listene, ergo er ikke frikortinntekter inklnudert, da disse selvfølgelig ikke er skattbare.

Ja, det høres jo riktig ut, men da er det litt rart at jeg sto oppført med inntekt forrige gang disse listene ble lagt ut. :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...