rødøye Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Er det noen som vet om et ferdig script som CHMODer fier og mapper og benytter seg av exec (); eller tilsvarende? Bruker exec (); til å pakke ut tar.gz arkiver jeg laster opp for å spare båndbredde og tid, men da blir bruker og eier satt til httpd. Helst skulle jeg ha endret gruppe også, slik at jeg ikke trenger å gi 7 til alle. Er jo ikke store scriptet det dreier seg om, men det er jo ikke nødvendig å finne opp hjulet hver gang en skal gjøre noe... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hvorfor bruker du ikke CHMOD direkte i exec? og det samme med CHOWN for å endre eier? Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 ehm... Det er jo det jeg gjør, men jeg lurte på om noen viste om et ferdig script for massechmoding Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 chmod har en rekursiv option... chown får du ikke gjort med mindre du er superuser. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Okay, når du har exec() tilgang så kan du endre chmod på alle filer og mapper i en mappe bruk bare CHMOD -Rf XXX fil/mappe Hvis du har tilgang til det, så er det unødvendig å lage et eget script for å gjøre dette på hver mappe. Dessuten, kjører du virtual host så vil PHP brukeren ikke ha tilgang til å gjøre dette for deg. Da må du legge til et script som kjøres av en superuser. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg spurte ikke hvordan jeg kunne CHMODe, men om noen viste om et script jeg kan bruke til å CHMODe mange filer og mapper på en gang. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Okay... først, leste du det jeg skrev om eier av filen. Det enkleste stedet å finne slike scripts vil være www.hotscripts.com eller google.com. Hvis du vil skrive det selv så kan vi guide deg gjennom. Ta da en kikk på readdir() og chmod() i PHP manualen. Å lage et slikt script vil ikke være en stor utfordring. Bruk også is_dir() for å identifisere mapper. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg spurte ikke hvordan jeg kunne CHMODe, men om noen viste om et script jeg kan bruke til å CHMODe mange filer og mapper på en gang. chmod kan kjøres både reukrsivt og med wildcards. Det du sier her gir ikke mening, dette tatt i betraktning. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 8. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2005 Når dere nå snakker om eier av filer, så har jeg ikke nevnt det i det hele tatt. CHGRP er noe annet en CHOWN. Og hvis dere tar dere tid til å lese litt, så sewr dere at jeg skrev gruppe. Uansett, jeg har ingen problem med verken CHMODing eller å lage et script som det, men stilte kun det enkle spørsmål om noen kjente til et script. Det er jo som kjen ikke nødvendig å finne opp hjulet på nytt hver gang en skal ut å kjøre. Ikke oppfatt meg som sur; det er jeg ikke Tusen takk for at mange prøver å hjelpe. Jeg har selvfølgelig prøvd å lete etter noe brukenes før jeg spurte, ellers hadde jeg jo ikke gjort det. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Jeg forstår bare ikke hvorfor du søker etter et skript som utfører: chmod -R 644 * Å dytte disse bokstavene og tallene i en fil og kalle det et "skript" kan knappast kalles å "finne opp hjulpet på nytt". Det blir snarere som "å sette seg inn i volvoen og dra på jobb". Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg er felt enig i at å sy sammen en liten fil ikke er å finne opp hjulet på nytt, jeg tenkte heller på et script med et litt mer eller mindre fancy brukergrensesnitt, slik at jeg kunne merke av filene som skulle CHMODes og skrive inn rettigheter og trykke på submit. Det blir litt mer en å sette seg inn i volvoen, det blir mer som å dytte den til jobb. OG volvoer er jo som kjent ganske tunge... Menmen, dårlig lykke med dette, så vi får ty til noe enkelt heller. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hvis du leser det jeg skrev så står alle funksjonene du trenger for å liste opp alle filene og endre chmod. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Takker, men kan PHP. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 12. oktober 2005 Del Skrevet 12. oktober 2005 Hvis du går inn på www.hotscripts.com så finner du en del filbehandlingsscripts. Mange av disse kan du bruke til å endre chmod med. Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 12. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2005 Jeg ska ta en titt der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå