Deadringer Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 heisann. min gamle far har fått seg pc vi jobben. den har nettverkskort til trådløst nettverk så han vil at jeg skal koble adsl'en hans til en router som sender signalel til kortet i pc'en hans. men det er ingen hemmelighet at jeg ikke har veldig peiling på ting som dette. derfor lurer jeg på hvilke router jeg bør kjøpe. min far skal bruke den må den være så lett å bruke så mulig. jeg regner også med at han ikke er villig til å bruke flere tusen kroner på en router. selv er jeg ganske glad i SMC routere, da jeg har hatt to av disse fra før av, uten problemer. men ingen av disse hvar hvert trådløse. derfor har jeg selv snekrett sammen en liste over routere som jeg kan tenke meg å så han til å kjøpe, men siden jeg ikke har stor peiling spør jeg dere for sikkerhetsskyld. disse er de jeg har satt opp: D-Link CNet 3Com LinkSys Og en LinkSys til siden jeg ikke har satt opp et trådløst nettverk før må jeg spørre. er det bare å koble i ledningen fra ADSL boksen inn i routeren, for så å koble seg på nettverket? takker for alle innspill! Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 D-Link Jeg kan anbefale den. Er så enkel å sette opp at til og med min mor kunne klart det Lenke til kommentar
vpaulsen Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) 3com eller linksys ville jeg ha kjøpt. Har selv en eldre modell av 3com som du linket til. er meget enkel å sette opp har flere dårlige erfaringer med d-link aksesspunkt, det har også andre som jeg kjenner. Endret 7. oktober 2005 av vpaulsen Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hei har selv denne. Uten at jeg har satt opp alle, tror jeg ikke det er noe problem å sette de opp. Alle produsenter ønsker et enkelt brukeroppsett, det er stort sett bare å lese manualen. Jeg har ennå ikke lest om en ruter som på et eller annet tidspunkt ikke har feilet. Da er det godt å ha en kabel mellom PC og ruter. Så ha en kabel tilgjengelig, mitt tips. Og ja, det er bare å plugge kabel i ruter så skal det virke. Det trådløse er nesten like enkelt. Se på det som radio, ruter (nrk) og kort i PC (radio), de må være på lik kanal for at det skal virke. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 ok, takk for infoen targa. takker også for anbefalingene av dere andre. kom gjerne med flere også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå