[]Vibbe[] Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hei. Jeg har brukt Ubuntu nå i et par mnd. og er veldig fornøyd med det så langt, bortsett fra en ting. Når jeg spiller av videofiler (uavhenging av spiller (VLC, Xine, Totem)) så vises pixelene veldig godt. Det er altså ikke slik som i windows at filmene blir "utjevnet". Dette er godt synlig også når jeg spiller av filmene i normal størrelse (100%). Jeg mistenker at grunnen er at jeg har ATI skjermkort (som visstnok ikke er så godt støttet i linux)... uansett... er det noen som vet om noen knep som gjør at videoavspilling i linux blir like god som i windows? kan også nevne at DVD avspilling hakker ekstremt (vet ikke om det er relatert til det orginale problemet) takk for alle svar.... ubuntu hoary hedgehog ATI 8500LE 128mb AMD 2500+ barton @ 2800+ 512 MB RAM Lenke til kommentar
laroys Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Vibbe[],07/10/2005 : 14:58]Hei. Jeg har brukt Ubuntu nå i et par mnd. og er veldig fornøyd med det så langt, bortsett fra en ting. Når jeg spiller av videofiler (uavhenging av spiller (VLC, Xine, Totem)) så vises pixelene veldig godt. Det er altså ikke slik som i windows at filmene blir "utjevnet". Dette er godt synlig også når jeg spiller av filmene i normal størrelse (100%). Jeg mistenker at grunnen er at jeg har ATI skjermkort (som visstnok ikke er så godt støttet i linux)... uansett... er det noen som vet om noen knep som gjør at videoavspilling i linux blir like god som i windows? kan også nevne at DVD avspilling hakker ekstremt (vet ikke om det er relatert til det orginale problemet) takk for alle svar.... ubuntu hoary hedgehog ATI 8500LE 128mb AMD 2500+ barton @ 2800+ 512 MB RAM Hei, jeg har/hadde også samme problem. Min løsning var å benytte opengl video-output i mplayer/vlc feks mplayer -vo gl2. Velg output-plugin i vlc i menyen. Se også min tråd her: http://forum.programmer.no/index.php?showtopic=462975 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Har du lagt inn ATI-drivaren? Brukar du Xvideo til å spele av? Sjekk i noko som System > Preferences > Multimedia systems selector (gjeld for program som Totem) I VLC kan du sikkert velje XV ein eller annan plass. Lenke til kommentar
[]Vibbe[] Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 å velge openGl eller Xvideo output hjalp mye når jeg spiller av i 100%, men ikke så mye for f.eks. fullscreen. om jeg har installert ATI drivere... litt usikker, jeg vet i allefall at jeg har installert 3d driverne (er det fglrx det heter?). Jeg vet ikke om det er noen andre drivere som skal installeres. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Vibbe[]' date='07/10/2005 : 15:18'] å velge openGl eller Xvideo output hjalp mye når jeg spiller av i 100%, men ikke så mye for f.eks. fullscreen. om jeg har installert ATI drivere... litt usikker, jeg vet i allefall at jeg har installert 3d driverne (er det fglrx det heter?). Jeg vet ikke om det er noen andre drivere som skal installeres. fglrx ja. Og den fungerar? Lenke til kommentar
[]Vibbe[] Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 ja den fungerer veldig fint... americas army kjører glatt i allefall Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Du kan også velge output og en rekke andre instillinger i mplayer ved å høyreklikke på filmen og velge configure eller .no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå