Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Montering ADSL ( fastmontert ledning ISDN )


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan fastmontert? (prøv gjerne å beskrive så mye som mulig, evt. ta bilde og legg ut)

 

Mener du at det ikke er noen RJ-45 (RJ-11) plugg, men kabelen bare går rett inn i kontakten?

 

Hvis så, og du ikke vet hvordan du skal få byttet denne med en ledning med plugg i hver ende så må du nok få en montør til å hjelpe deg.

 

Hvis du er litt praktisk anlagt (og vet sånn nogen lunde hva du driver med) så kan du åpne kontakten, og koble ut (fjerne) kabelen fra kontakten til ISDN-boksen. Deretter kobler du inn en kabel med RJ-45 eller RJ-11 plugg mellom kontakten og ADSL-splitteren, og en kabel fra splitteren til ISDN-boksen.

 

Den kontakten du snakker om, er det koblet (eller går det ann å koble) en telefon ut ifra denne?

 

NB:

Det er en mulighet for at det er koblet på en lur måte mellom isdn-boksen og kontakten, så hvis du ikke er sikker men prøver alikevell så kan du risikere å ikke ha fungerende telefon til montøren kommer.

Lenke til kommentar

jepp kabelen går bare rett inn i boksen. har sett litt ledningen og den er jo bar festet med to ledninger.

 

Er litt usikker på hvilken kontakt som må festes på den

 

På isdn boksen er det tre uttak Line + to isdn uttak

 

[ Denne Melding var redigert av: Gribuz på 2002-08-19 09:17 ]

Lenke til kommentar

Hvis jeg husker riktig så skal du koble linja(de to trådene som sitter i isdn boksen din) inn på "line" inng på splitteren. Da må du klemme på en RJ45 på de to trådene og bruke de to midterste pinnene. så kobler du en kabel mellom splitter og modem og en mellom splitter og nt1(isdn boks)

Lenke til kommentar

Ok, ikke for å spore av, men her er enda ett eksempel på Tenelor og dems kunnskaper.

 

Klippet ut ifra denne linken her!

---

Er det normalt at nedlastingshastighet synker når jeg laster opp filer?

 

Ja. En Online ADSL-forbindelse er full duplex. Det vil si at man kan sende og motta data samtidig uten at den ene datastrømmen påvirker den andre.

 

---

 

jeg tror de beskriver SDSL her, og ikke ADSL.

 

Go Telenor!

Lenke til kommentar

He he

 

snakket med Telenor de sa det skulle ta en uke og fikse montør. Så jeg likså godt ga **** lærte litt om elektronikk og STRØM ( au ) viste ikke at det gikk strøm igjennom telefonledning he he

 

Kjører nå Telenor ADSL 704/128 ( fikk 732 på ITAvisens speedometer )

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-19 10:28, Shadow_iX skrev:

Ok, ikke for å spore av, men her er enda ett eksempel på Tenelor og dems kunnskaper.


Klippet ut ifra denne linken
!

---

Er det normalt at nedlastingshastighet synker når jeg laster opp filer?


Ja. En Online ADSL-forbindelse er full duplex. Det vil si at man kan sende og motta data samtidig uten at den ene datastrømmen påvirker den andre.


---


jeg tror de beskriver SDSL her, og ikke ADSL.


Go Telenor!


 

Tror ikke det sto noe feil her? Her forklarte telenor at en under nedlastning SENDER vi faktisk pakker også!

 

Quote:


Den mest brukte protokollen på Internett, TCP (Transmission Control Protocol), krever toveiskommunikasjon. Når du laster ned en fil fra en server så vil serveren som sender deg filen være avhengig av å motta tilbakemeldinger (ACK-pakker) under nedlastingsprossessen. Hvis din datamaskin ikke gir noen tilbakemeldinger til serveren vil den slutte å sende filen. Hvis datamaskinen din er sen med å gi tilbakemeldinger så vil serveren bremse ned sendingen og tilpasse sendehastigheten til den farten din datamaskin ser ut til å kunne håndtere.


Dette er grunnen til at man kan oppleve at nedlasting stopper opp eller blir bremset kraftig ned mens man sender en e-post med stort vedlegg eller laster opp filer til hjemmeområdet.


 

Er ikke sikker på din kunnskap om internett trafikk, eller om du leste HELE saken fra telenor.

 

I dette tilfellet har de rett :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...