Gå til innhold

Eltax - fullstendig drittmerke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den er vel ikke verdig å komme i samme ledningsnett som en Dynamic Presicion (Som koster 60k, hvis ikke jeg tar feil)

Ikke vet jeg. Den er/ser ganske gammel (tror jeg), men er av samme serie som denne (ganske uforander design, bortsett fra fargen og at vår har av/på-knapp).

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar

jeg tror ikke jeg har lyst til å ta borti eltax med en lang pinne engang. Har hørt på flere høyttaler sett fra Eltax. En kompis ringte meg en gang og lurte på om jeg kunne hjelpe til å sette opp det nye anlegget hans.

Stakk bort til han og hjalp han med å bære inn. Ekstremt lette høyttalere. Og verre var det da vi satt dem opp. Bassen var dårlig. ingen dynamikk og ikke no bra lydbilde.

Lenke til kommentar

Enkelte eltax høyttalere og subber er et bra kjøp til prisen, alt av annen elektronikk fra eltax er dårlig (forsterkere, dvd-spillere, dvd-receivere)..

Som sagt: ENKELTE høyttalere er bra, som f.eks Avantgarde settet er samme settet som blir solgt som "Teac" som jo skal være et bedre merke, og det til 6-8000kr, det blir solgt som eltax for 2000kr..

Subbene som er absolutt brukbare er 8" og 10" i atomic serien og solo..

Alt avhenger såklart av pris..

Lenke til kommentar
Avantgarde settet er samme settet som blir solgt som "Teac" som jo skal være et bedre merke, og det til 6-8000kr, det blir solgt som eltax for 2000kr..

Javel?

Ja..

De hadde det settet på Hifi center kjeden om jeg ikke husker totalt feil, hadde bestemt med for det settet pga utseendet og det skulle være bra, så fikk jeg tips om at det eltax systemet var samme og da kjøpte jeg det.

Faktisk eneste satelitt systemet jeg faktisk har likt utseendet OG lyden på..

Lenke til kommentar

Som jeg allerede har sagt: det er forskjell på eltax høyttalerne, akkurat som med alle andre merker...

Edit: F.eks Liberty høyttalerne fikk 5/5 stjerner av "what hifi?" et ganske kjent blad om hi-fi, så alt er ikke dårlig, også en del andre eltax høyttalere har også vunnet tester, selv i vårt eget "Lyd & bilde"..

Men selvsagt så får man det man betaler for, et surroundsett til 7-800kr på ukens tilbud o.l er nok ikke blant de beste fra merket, det sier jo seg selv..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke si noe ondt om Eltax hvertfall. Eltax lager gode høytalere til veldig lav pris. Kan selvfølgelig ikke sammenlignes med merker som f.eks Cerwin Vega, men jeg synes absolutt at du med trygghet kan velge Eltax.

Selv har jeg kjørt slike billighøytalere fra Eltax her uten problem, og med god lyd. Eltax er lettdrevne, og du trenger ikke sterk forsterker for å kunne drive de relativt bra.

Lenke til kommentar

Jeg trengte et mekkeanlegg til garasjen og begynte å se på forskjellige billige mini anlegg og div. Men så fant jeg disse på QXL:

http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=10&id=10083

og denne pluss en DVD spiller i samme serie:

http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=10&id=11040

Disse kjøpte jeg for 1000,- + frakt på QXL (alt nytt fra firma).

For å si det slik, alt er jo greit i forhold til prisen, 5 høyttalere en DVD spiller og en forsterker for 1000,- !!? Men jeg ville aldri brukt noe av dette inne i stuen... Forsterkeren spiller meget dårlig, men har en grei radiodel så jeg bruker den som preamp til en gammel Sansui 9500 jeg hadde liggende :)

Så som garasjeanlegg funker systemet greit (vel og merke med en annen forsterker). :yes:

Lenke til kommentar

Mamma kjøpte et sett med Eltax bilhøyttalere til ca. 400 kroner som vi monterte i noen gamle Tandberg-kasser. Lyden var vel ikke akkurat den samme som i Jamo- og Seas-høyttalerne jeg har hjemme, men selv om Eltax-høyttalerne hadde kostet det dobbelte av hva de gjorde tror jeg nok fortsatt de hadde fortjent betegnelsen "mye lyd for pengene".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...