lokeland Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Lurer på om merket Eltax er et fullstendig drittmerke, eller om det duger for nybegynnere? Sikla litt på dette: http://images.aucland.com/ImgUsers/0/20/20...0544897_Big.jpg Edit: Rettere sagt disse: http://www.eltax.com/eltax/index.php?item=10&id=10083 Og forøvrig disse: http://www.eltax.com/products/salgelektron...hp?varenr=10022 Lydmessig (er ikke opptatt av volum), hva er å satse på? Endret 7. oktober 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Svaret på det egentlige spørsmålet ditt er enkelt; ja, Eltax bør man holde seg godt unna. Jeg vet ikke hvor mye penger du har til rådighet eller hvor mye de høytallerne koster, men dersom du har råd til det ville jeg sett etter noen brukte stativhøytallere fra B&Ws DM-serie (noen modeller fra Dali er også greie), alternativt noe fra Gale om dette blir for dyrt. Det finnes også andre produsenter, det er ikke det, men disse er i alle fall rimelige og forholdsvis trygge. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ikke enig, du får bra lyd til en billig penge(kan ikke sammenlignes med mye dyrere systemer men det er ikke meningen). De som kjøper eltax, kjøper det for å ha et billig system som spiller tåelig bra og høyt. Du får det du betaler for, kanskje litt mer om du sammenligner med dyrere merker. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg har ekstremt lite. Og selvfølgelig har jeg jo sikla over både B&W, Dali, JBL og hele den bølja der og er fullt klar over at det er bedre enn Eltax. Men jeg skal ha noe greit inntil jeg får inn mer penger. Men som sagt er jeg ikke opptatt av volum, men selveste lyden. Og jeg har hørt på et Eltax-annlegg i prisklassen jeg beveger meg i, og det hørtes jo ikke så altfor verst ut. Ikke for flat lyd, og det er definitivt dynamikk der. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 eltax er strengt tatt ikke noe særlig. og billig modellene til eltax er hvertfall ikke noe særlig.. med et så lavt budsjett som det du har så ville jeg droppet tanken på surround. invister heller i kun et par fronthøyttalere. der er jo der morroa kommer fra uansett. til musikk bruk så er det jo bare stereo som brukes uansett, og til film ja så overlever du fint med stereo frem til du får råd til center, bakhøyttalere og subwoofer. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Eltax surround til 6.000? Synes det hørtes bra ut jeg.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 har du 6000,- og bruke? da ville jeg hvertfall ikke satsa på eltax.. og den der hollywood pakken koster jo bare 1000-1500,- hva skal du bruke resten av penga på tenkte du? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg har sånn sett ikke 6.000, men jeg er bestemt på surround. Og jeg fant noe fra Eltax til 6.000 som kunne duge. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Snakker vi om musikk, så hold deg til 2 front høytalere. Om det er film eller spill, så er det greit med surround. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg har sånn sett ikke 6.000, men jeg er bestemt på surround. Og jeg fant noe fra Eltax til 6.000 som kunne duge. ok, men hva da? er du ute etter kommentarer på oppsettet kan det jo være greit om du poster det her. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg bare antok pris jeg.. Tenker mer generelt! Det er en del snakk om spill og surround ja.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) De som kjøper eltax, kjøper det for å ha et billig system som spiller tåelig bra og høyt. Pappa kjøpte denne saken bare på gøy, og jeg ville da selvfølgelig teste den. I manualen står det at den skal greie 5x50W (og trekke 130W fra strømnettet ), men jammen meg greide den ikke å spille langt nær like høyt som min 20 år gamle Nikkoforsterker (2x70W RMS). Dog skal det sies at den heldigvis ikke klippet noe særlig på full guffe (men varm ble den!). Vi bruker den nå som forforsterker til en svær Dynamic Presicion sak (og innimellom kan det komme noen ekle lyder ). Endret 7. oktober 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Pappa kjøpte denne saken bare på gøy, og jeg ville da selvfølgelig teste den. I manualen står det at den skal greie 5x50W (og trekke 130W fra strømnettet ), men jammen meg greide den ikke å spille langt nær like høyt som min 20 år gamle Nikkoforsterker (2x70W RMS). Dog skal det sies at den heldigvis ikke klippet noe særlig på full guffe. Vi bruker den nå som forforsterker til en svær Dynamic Presicion sak. den har jeg også testa, søstra mi var ute etter no billig. ble returnert dagen etter. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Hehe.. Men jeg driter egentlig i volumet! Spiller ikke noe høyt uansett. Så lenge jeg får litt effekt under film. Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 joda, men jeg anbefaler virkelig ingen den der eltax dvd recievern, selv om den så skulle vært gratis. den klarer ikke drive et par hodetelefoner tilferdsstillende engang. (jada jeg overdriver for å få frem poenget mitt) er du bare ute etter bruke minst mulig på komplett hjemmekino ville jeg anbefalt deg å ta en titt på dynabel sitt hjemmekino system. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Begynn med denne Pioneer Receiveren VSX-915,og disse Audio Pro Image 12 eller'no først.Når du har spart opp(helst fått kanskje),kjøper du noen gulvstående høyttalere til front å flytter de eksisterende bak. Endret 7. oktober 2005 av audiomur Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Har sikla på et tilbud jeg fikk da.. 5.1 surround med Audio Pro sonicQ høyttalere. Gulvstående forran og satelitter bak og en sub. Med Marantz receiver og en DVD/CD-spiller fra Marantz. Med Monster-kabler: 10.000! Greia er at høyttalerne i seg selv koster 5.000. Jeg har sett ei brukt pakke av Eltax-høyttalere til 5.500 pluss forsterker. Hmm.. Link til høyttalerne: http://avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=11476 Endret 7. oktober 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
phax Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 OT: må si jeg ble overraska når jeg gikk inn på elkjøp idag og fikk se fullt surround anlegg montert opp med Audio Pro Blue Diamond i front og Black Diamond bak.. ikke hverdagskost på elkjøp det. anyways, den forsterkeren der får du billigere hvis du tar en titt på prisguiden! den er et bra utgangspunkt også forresten, gruser det du har sett av eltax recievere. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Jeg tror jeg heller sparer litt opp til noe ordentlig jeg da.. Endret 7. oktober 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
moray Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) De som kjøper eltax, kjøper det for å ha et billig system som spiller tåelig bra og høyt. Pappa kjøpte denne saken bare på gøy, og jeg ville da selvfølgelig teste den. I manualen står det at den skal greie 5x50W (og trekke 130W fra strømnettet ), men jammen meg greide den ikke å spille langt nær like høyt som min 20 år gamle Nikkoforsterker (2x70W RMS). Dog skal det sies at den heldigvis ikke klippet noe særlig på full guffe (men varm ble den!). Vi bruker den nå som forforsterker til en svær Dynamic Presicion sak (og innimellom kan det komme noen ekle lyder ). Den er vel ikke verdig å komme i samme ledningsnett som en Dynamic Presicion (Som koster 60k, hvis ikke jeg tar feil) Kjenner ikke til forsterkerne til Eltax men har hørt meg ferdig på høyttalerne deres.. Til trådstarter: Min mening om Eltax etter å ha hørt de og ikke minst løftet de et stykke.. IMO: Det er bare dritt.. Kabinettene bar preg av å være bygd på billigste måte, uten noe særlig form for demping, dvs. masse resonanser. Høyttalerne er store og gir i første øyekast et godt inntrykk. Det er en viss showoff faktor ved de, men når det kommer til lydkvalitet er det ikke verdt mye. Edit: Glisevask: Jeg tror jeg heller sparer litt opp til noe ordentlig jeg da.. smile2.gif Fornuftig.. Heller en ting av gangen.. Endret 7. oktober 2005 av morcan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå