Pilseboben Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Igår flasha jeg min Pioneer 106s dvd-rom til å bli sonefri. (Brukte en patchet firmware som det er linket til andre steder her på forumet.) Og alt ser bra ut..... ??? Lasta ned et lite program som skal gi deg beskjed om spilleren din er sonefri eller ikke (husker ikke navnet), og det sa at spilleren min er ikke sonebeskyttet mer... :smile: MEN! går jeg på på device manager´n så står det at jeg har bare ett soneskifte igjen.... ANGST!!! dvs, er den ikke sonefri nå, så bæsjer jeg på leggen om jeg putter inn en sone1 cd. da vil jo spilleren være låst i sone 1.... riktig? mumle mumle gåsegg!!!! frustrerende!!! HJEEELP!!?? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Hva med å fyre opp Region-Killer eller noe? :smile: Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Har liggende dvd-genie, men skal jo egentlig ikke være nødt for å bruke dette.......eller? Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Nei, egentlig ikke. Men det kan da ikke være så ille, bare du får kjørt den som sonefri? :smile: Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 19. august 2002 Forfatter Del Skrevet 19. august 2002 Sant det! er ikke mye energi det koster å kjøre opp dvd genie, men det blir mer det å finne ut hva som egentlig skjer.... skjønner? :wink: Lenke til kommentar
ooops Skrevet 19. august 2002 Del Skrevet 19. august 2002 Tror det du opplever er windows interne region setting. Har den spilleren selv og har fått alt fra 5 skift igjen til 1 skift igjen etter reinstallering av os, men aldri hatt problemer. Mer info her http://www.inmatrix.com/genie/windows.shtml Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 hva skjer når den nå 5 skift i OS? låser den seg da? Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Quote: Den 2002-08-20 07:49, Bomboo skrev:hva skjer når den nå 5 skift i OS?låser den seg da? etter min sonefrie 106S stoppa etter 5 bytter, la jeg bare inn RegionKiller... Ikke sett noe til det problemet mer... Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Her er SVAR på sp.målet.... For å gjøre den sonefri, må du bruke en cracket firmware. gå til: http://perso.club-internet.fr/farzeno/firmware/ scroll ned til Pioneer DVD-A06/106S, og last ned den crackede region-free versjonen, og flash den med et av programmene i teksten.... HUSK!!!! Prøv å la vær å få strømmen til å gå i huset, når du flasher.... Bare et tips :smile: Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 + når du har gjort det jeg sa, og ev. blir spurt om sone, velger du sone 0, som er multisone... Lenke til kommentar
idander Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 Bare for å gjøre alt vanskelig så har filmindustrien lagt sonesikringa på tre forskjellige nivåer: 1.: I firmware i dvd-spilleren 2.: I windows 3.: I avspillingssoftware nr. 1 fjernes ved å flashe dvd-spilleren med riktig firmware, og de to neste overkjøres ved å bruke sofware som f. eks DVD-genie. mvh, Idar Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 21. august 2002 Forfatter Del Skrevet 21. august 2002 Har flashet Firmwaren og ifølge et lite prog som tydligvis vet sånt, er den nå ikke sonebeskyttet mer :smile: Har også lagt inn regionkiller vers 5.ettellerannet. Og alt ser ut til å være bare fryd og gammen Takk for hjelpen folkens :smile: have a nice day! _________________ -Bomboo [ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2002-08-21 07:18 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå