mr_lf Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Kjøpt en selbygger fra komplett. Har satt den sammen, men har ingen tidlgere erfaring med S-ata. Når pcen booter, og går til instalasjon av Windowsfor jeg beskjed om at det ikke finnes noen disker i pcen, eller at det har skjedd en feil under instalasjonen av disken. Finner heller ikke disken i BIOS, men etter bios kommer en meldnig som leter etter RAID, og den finner disken, men ikke raid, iogmed at det er en disk. Noen som har noen forslag på hvordan jeg skal gjøre dette, og hva som er feil? Forøvrig er det: MSI PM8M2-V Celeron D 2.56 Samsung 80gb sata Lenke til kommentar
laerda Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det er vel slik at for at windows skal finne disken, så trenger du drivere til kontrolleren. Windows finner bare sata-diskene som er på kontrollerene som styres av biosen. Tror jeg. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 s-ata må aktiveres i bios, om det ikke går så må du bruke diskett med s-ata drivere under installasjonen.. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Det hørtes fornuftig ut, men fulgte ikke med cd/diskett. Og hvordan legger jeg inn det? Lenke til kommentar
laerda Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Tror du må lage deg en diskett med driverene, og når XP-installasjonen skal til å starte, så står det noe sånn som "trykk F4 for å installere sata/scsi-drivere" eller no i den duren. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Står F6 for å legge inn... Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Det ser ut til å fungere bra! Takk for hjelpen! Var forresten f6. Lenke til kommentar
laerda Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Står F6 for å legge inn... Greit, my bad Lenke til kommentar
henrik89 Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hei jeg har dette problemet att jeg mangler denne disketten. noen som vet hvor dem ligger for nedlastning eller om noen kunne lagt dem på en server eller noe i den duren har du driverne send dem gjerne på msn. [email protected] takk på forhånd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå