Zagato Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Henviser til stengt? tråd under teknisk med veldig talende overskrift og innhold av teknisk art. La oss da ta det tekniske sida. En motor er tunet for målgruppa den selges til, men innen dei krav som settes angående levelengde, utslipp og forbruk, samt med en sikkerhetsmargin. Det finnes ikkje noen elektroniske restriksjoner som gir mindre luft. Lufta styres av luftspjellet og utforminga av kanaler, ventiler og turtall, ikkje av ECU'en. Den styrer kun tenning og bensin. Med å justere tenninga litt meir optimalt for kraft samt gir litt meir bensin når det er behov. Og i mange tilfeller justerer turtallssperra får en meir effekt. En elektronisk dings er i dei fleste tilfeller dårligere enn å bytte minnebrikke (chip). For at motoren skal puste betre må det gjøres inngrep som bytte av kammer, porting, greinrøyr, betre innsugsrøyr fram til manifoilen, betre manifoil og effektanlegg eller rett og slett å overlade motoren. Viss en gjør inngrep som gjør at motoren puster betre er det ofte heilt nødvendig med å justere innsprut og tenning ved hjelp av å endre parameterene som ligger i minnet, eller å lure ECU'en med en fancy elektronisk dings. Der vil eg påstå at en chip gir atskillig meir i dei fleste tilfellene. Så til svar på overskrifta i den stengte tråden. Dette virker som et produkt som lover mye og gir lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå