Christian_ Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ok, jeg har en gjestebok på min side hvor jeg lagrer alle inleggene i en database. På siden min bruker jeg et include script for å vise filene. Det jeg vil er å inkludere admin filen. Men i adminfilen settes det sessions og sessions må(?) settes i toppen av filen før all output. Derfor lurer jeg på om det er en måte å løse dette på. Takker for alle svar m.v.h Christian Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Du kan bruke output buffering. Sett inn <?php ob_start(); ?> ..øverst i "hovedfilen" (der admin-filen inkluderes til). Så setter du inn <?php ob_end_flush(); ?> ..helt nederst i samme fil. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Tusen takk Men når jeg kjører en passordsjekk så blir passordet godkjent uansett hva jeg skriver i boksene. Hva er feil? Her er koden <?php if ($_GET['action'] == "login") { if (md5($_POST['passord'] == "md5passord" && $_POST['brukernavn'] == "brukernavn")) { $_SESSION['brukernavn'] = $_POST['brukernavn']; $_SESSION['passord'] = $_POST['passord']; echo "Du er logget inn!"; } else { ?> <div class="del"> <h2>Feil passord eller brukernavn!</h2> </div> <?php } } ?> Lenke til kommentar
???????? Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 tja... den if'en der ser litt rar ut: if ( md5($_POST['passord'] == "md5passord" && $_POST['brukernavn'] == "brukernavn")) Sikker på at det ikke skal være: if ( md5($_POST['passord']) == "md5passord" && $_POST['brukernavn'] == "brukernavn") Prøv det, så kan det hende det hjelper litt. Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Ah, takk. liten glipp der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå