Gå til innhold

Tips til drikkelek?

g@bb@

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Min favorit, da av litt høyere nivå :

Sjakk !

Det selges komplette sett for dette, men du kan også sette sammen selv. Du trenger et sjakkbrett, 32 glass av forskjellige formater og noen gode flasker.

Reglene er som vanlig, og dersom du vinner et trekk, må du drikke opp. Last man standing.

Bonde = 4 cl vodka

Tårn = 6 cl rom

Løper = 6 cl whiskey

Hest = 4 cl tequila

Konge = 12 cl akevit

Dronning = 12 cl cognac

Vinneren får i seg 88 cl alkohol, så lynsjakk er ikke anbefalt !

Hva mener du med "vinner et trekk"?

Ellers nevner jeg at man ofte vinner sjakk uten å ta alle motstanderens brikker.

88cl alk. er feil uansett, da man snakker om 88 cl alk. holdig drikke (på ca 40% - ergo. ca 40 cl. alk). Huff... aner at man kan bli idiot drita da...

EDIT:

Min "favoritt" (har egentlig ingen);

Alle må drikke med "feil hånd". Blir du tatt i å drikke med "rett hånd" må du pelme nedpå resten i glasset.

Dersom du begynner å gjøre feil havner du i en ond sirkel :green:

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Når du beveger en brikke i sjakk, kalles dette et trekk. Å vinne et trekk er når du eliminerer en brikke fra motstanderen.

Joda, det er snakk om maskimalt 88 cl alkoholholdig drikke. Dette er fortsatt nok alkohol til 22 drinker i baren (mikset etter norsk lov), noe som skulle tilsi nesten 6 liter total, med blandevann og isbiter.

Som sagt, nok til å bli passe full.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri

Denne leken går ut på at man sitter med væske av diverse slag foran seg. Og hver person skal si : Jeg har aldri.... Etterfulgt av noe de har gjort. Hvis ingen andre har gjort det så skal de ta seg en shot av spriten/ølen ( Kommer ann på alder :p )

Eks : Anne : Jeg har aldri hatt sex i stua ( Det vil si at Anne har det )

Trine : (Tar en shot ) ---> Hun har aldri hatt sex der nei ;)

Her kan man altså få vite litt og hvert av folk som sitter rundt der og samtidig bli full som bare faen. Virkelig en slager i Sentrum Vest i Oslo må jeg si..

Lenke til kommentar

Kom på en til

Kortstokkleken

Du får en person ( Helst en vill en ) til å gå ut i et rom og skrive mange ting en person skal gjøre. Fks

1. Snurre 20 ganger rundt sin egen akse og ta en shot

2. Gå ut i balkongen og ta en shot i undertøy

..

..

Knekt. Drikke Bånnslammet i pils som vedkommende har drukket før på dagen.

Så er det bare å trekke et og et kort som man sitter. Og da får man garantert noe å gjøre.

Lenke til kommentar

Finn en stokk, og ta "vikingtesten", altså at man holder den så rett opp over deg som mulig, snurrer 10 ganger rundt sin egen akse mens man stirrer på tuppen av stokken, før man så legger den ned og hopper over den. Klarer man å hoppe over tar de andre en slurk øl, bommer man tar man selv en halvliter.

Vi testa denne uten drikke og fullstendig edru i Ungarn, 10 nordmenn og 10 ungarere.. gjett hvorfor vi kaller det for "vikingtesten". Jeg tror allikevel at man fort vil få en del fall og ufullstendige hopp om man begynner å drikke litt hardt.

Lenke til kommentar

Broa

Hva man trenger:

Kortstokk

Vodka eller noe sterkt å shotte

Øl

Først legger man ut seks kort på rad og rekke, med baksiden opp. I midten så legger man f.eks en ølkork som skal representere broa, slik som på "tegningen" --> DDD o DDD. D'ene er kort og o er kork. Målet er å snu alle kortene en etter en. For å komme over broa må man ta et shot.

Hva kortene representerer:

2-10 = gå videre til neste kort / du slepper å drekke.

Knekt = 1 god slurk av en øl og et kort tilbake.

Dronning = 2 gode slurker av en øl og to kort tilbake.

Konge = 3 gode slurker av en øl og tre kort tilbake.

Ess = 1 shot og man må begynne på helt nytt.

Bro = er som nevnt 1 shot noe man må ta uansett.

Min "rekord" for en omgang er 6 shot og ca 10 slurker.

Heldiggrisen Babe

Hva man trenger:

Filmen

Vodka eller no sterkt å drikke

Hver gang man hører "babe" så skal man ta et shot. Kan også shotte hver tredje gang etc. I Heldiggrisen Babe 2 så sier man til informasjon Babe 15 ganger i begynnelsen av filmens fem første minutter.

Spinning coin

Hva man trenger:

Mynt (helst 20 kroning da den er "tung")

Noe å drikke

Poenget med spillet er å holde mynten i konstant spinn. Den som ødelegger spinningen må drikke.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Jeg har en litt morsom en her da.

Du trenger en kort stokk.

Tall fra 1-5 er drikke kort som du kan gi til hvem du vil.

F.eks hvis du trekker en 4'r kan du gi den til en av spillerene,

Da må han/hun drikke 4 slurker.

Nå husker jeg ike leken helt, menmen :p

Man kan selvsakt finne på egene ting på de andre kortene.

Som pisse kort. Hvis man har det kan man gå på do.

Hvis man ikke har det, Må man holde seg til man får et.

Og forskjellige gjøre kort. Der man skal gjøre ting.

Og det er noen morsomme regler også :!:

- Man kan ikke peke. Man må peke med albuen eller noe spnt.

- Man kan ikke si navn.

- Man kan ikke banne.

- Man kan ikke drikke med høyere hånd.

Hvis man bryter en av disse reglene må man drikke fem slurker.

( Ganske vanskelig å huske på alt det, Utrolig morsom lek! )

Anbefales på det sterkeste.

Endret av Radi
Lenke til kommentar
Lei South Park - Bigger Longer Uncut og drikk/shot hver gang noen banner. La det gå på rundgang hvem som drikker hva og hvem som drikker. Kan justeres i det uendelige (Mye banneord å ta av)

Det var genial idee. Det er jo 4 banne ord hvert sekund :p

Men det er ikke så mye spill da. Bortsett fra å huske på når man skal drikke.

Man blir bare sørpe med en gang.

Lenke til kommentar

En litt artig ting man kan gjøre, er å ta utgangspunkt i en klappelek... hehe, det blir helt umulig ettersom man får i seg mer og mer alkohol. ^^

Dere kjenner til klappeleken, sant? To personer står sammen og klapper hverandre i hendene. Klapp, høyre, klapp, venstre, klapp, begge, etc. Dere kan jo også ta en annen lek der dere inkluderer flere personer.

For å få en artig lek ut av dette, kan dere for eksempel ta en slurk hver gang dere gjør en feil.

Tro meg, dette blir helt håpløst etter hvert. Det skal riktignok sies at jeg ikke er spesielt god på slike leker, da, men...

Lenke til kommentar

(NB: Kun for idioter og folk som tåler MYE :p )

Lei f.eks: Kill bill Vol 1 & 2, Total Recal, Braveheart.

1 shot for hver gang noen blir drept, 2 når noen mister en arm\ben, 3 når hode triller, bånnski hvis de blir sprengt\kappet i 2 deler.

:w00t:

Ord-leken: En sier f.eks bord, så må neste mann si noe som passer med bord, f.eks bordskål, neste må si noe med skål, f.eks skålglass.

Alle ordene må finnes i ordbok eller lignende. Blir ganske kjekt når folk må kle av seg + drikke når de ikke klarer det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...