Thombr86 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Har en Honda Civic DX 92.mod med en syk motor Så jeg skal bytte og da lurer jeg på om at en Honda CRX b16a1 V-tec motor vil passe rett inn... Vet at bremser ol. må byttes men det er en annen sak Evt. hvilke andre motorer som passer rett inn, alle civic 92-95 motorer skal gå rett inn, men noen flere? Endret 7. oktober 2005 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
VolvoRacing Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 v-tec motorn til civic passer jo inn. crx er jo i bunn og grunn civic så jeg vil tru at det kanskje skal gå. Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Hmm, men ser ut som det kan bli problemer, eller, at jeg trenger ekstra deler... ser ut som jeg evt. må bestille motorfester fra hasport.com ... ++++ en slik en http://hasport.com/Products/Mount%20Kits/Mount%20EGB1.htm Edit, eller bare kjøpe en 90hp motor, blir forbedring bare det Men hadde vært så morro med en 160hp V-TEC motor Endret 7. oktober 2005 av BrAtTeRn Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 B16A2 er et bedre valg.. Men det beste er selvfølgelig B18C1 eller C5.. Gjerne også med en B16 topp. Mye av dette kan du skaffe veldig lett, og billig i japan eller statene. Frakten til Norge blir da problemet. Kan jeg anbefale å kjøpe en Civic Si (som allerede har B16A2 motoren med 170 bhp og V-TEC).. Bilen importeres enkelt gjennom f.eks. www.nippon.no fra USA og koster i underkant av 200 000,- ferdig på veien. (99 eller 2000-modell). Si utgave leveres bare som Coupe (2 dører og bagasjerom). Eventuelt så kan du kjøpe en mye mer tilgjengelig Civic 1.6 VTi, som er den europeiske utgaven.. 160 bhp og V-TEC her også. Også her kan du sjekke www.nippon.no for tilbud. Dem har vanligvis et utvalg av VTi biler inne til enhver tid. Uansett hvem av disse du kjøper, så har du et mye bedre utgangspunkt for å bygge videre. B18C5 motoren med B16 topp har i flere tilfeller blitt turbomatet og bremset til over 500 whp (målt på forhjulene). Men da må selvfølgelig stempler og råder, elektronikk, eksos, innsug, turbo, intercooler og mye annet byttes. Alle disse motorene svarer godt på forskjellige billige oppgraderinger også, som f.eks. CAI (innsug) eller ny eksos. En kvassere kam og forskjellige småting kan gi ytelser opp mot 200 bhp (på Si-utgaven som har 170 bhp originalt!). Ved motorbytte i din 92' DX ville jeg brukt den samme motoren som allerede står i, for å unngå alt for mye styr. Skal du bytte til sprekere motor trenger du et bedre utgangspunkt (hvis du ikke er mekaniker og har penger til å potensielt måtte bytte en hel drøss med ting framover). Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Har funnet en 1.5l på møre, 2000, ink ECU, eks ledningsnett. Det er en d15z1 motor, som jeg tror skal gå rett nedi. Får ringe høgger over helga og høre om han har ledningsnett... Motoren har såvidt passert 200.000km og skal vissnok være i toppform... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå