Pyro_smurf Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Å dere klager! Jeg driver en laaang klage med NGT å fakturering av tillegg for nesten et år tilbake pluss ut året i år på en faktura.. Se utdrag fra faktura tekst... Tillegg for manglende fasttelefon eller NextPhone for perioden 27.11.2004 t.o.m. 31.12.2004 1,13 mnd 60,00 67,80 24,00 % Tillegg for manglende fasttelefon eller NextPhone for perioden 01.01.2005 t.o.m. 31.12.2005 12,00 mnd 60,00 720,00 25,00 % Dette til tross for at jeg har vanlig telenor fasttelefon inn i huset... Alt dette fordi montøren ikke kunne kople alt på et tråpar inn i huset og valgte å bruke begge de settende med kopperleder som ligger inn. Noe som både jeg å NGT mener at ikke telenor kan fakturere for da det var deres montør som valgte denne løsningen... Espen Lenke til kommentar
albe Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ser at NGT referer til "fasttelefon" -dermed må vel også IPtelefoni fra andre leverandører telle som "fasttelefon"? "Fasttelefon" er jo et begrep som står i motsetning til "mobiltelefon"... Og en telefon er jo like "fast" uansett om den benytter seg av ip eller isdnteknologi... Dette kan bli morsomt :-) Ja, dette kan det bli morsomt å kverrulere på Jeg prøvde nummersjekken til NGT også, sånn for moro skyld, selv om jeg allerede har NGT-abbonement. Poenget er jo at jeg har IP-telefon fra telio på dette nummeret. Sluttet med Telenor for godt over et år siden. fasttelefon-nummersjekken til NGT ga meg resultatet: Ja, du kan bestille skikkelig kraftig bredbånd fra NextGenTel på ditt telefonnummer 6791xxxx. Artig Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Dette er iallefall min taktikk -noen som vet hvem som er aller søppelbilligst på iptelefoni? Jeg betaler f... meg ikke 60,- for et søppelprodukt jeg ikke ønsker meg. Lenke til kommentar
albe Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Televoip er billig. Ingen faste avgifter. Forhåndsbetalt ringetid. Ingen skjulte avgifter. Men du må kjøpe adapter (500 spenn) eller softphone (200 kroner?). Fortell oss hva som skjer etterhvert da! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg har lett og lett etter vilkårene men det refereres hele tiden til "fasttelefon" og televoip er jo fasttelefon godt som noe. Nå skal det sies at NGT ikke har latt høre fra seg angående disse 60 kronene enda, men når vi vet hvilke fakturarutiner de har der i gården er kanskje ikke det så rart... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Har ikkje fått noko e-post, og neste månads faktura er 398 som den alltid har vært. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Dette er nok nytt fra Nextgentel sin side og som har blitt innført i det skjulte, en veldig god grunn for meg å gå over til en annen leverandør som har innbakt dette i prisen sin. For alle dere som har hatt NGT i en stund så kan dere ikke bli oppkrevd for de 60kr pr mnd om det ikke har stått svart på hvitt i kontrakten deres når dere bestilte linja. Sånn bør forresten en prisliste se ut : Smartcall Endret 7. oktober 2005 av Malvado Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) De skulle vel vitterlig starte fra oktober...? Uansett har du krav på en måneds varsel iflg. vilkårene til NGT så kanskje hele greia er utsatt for gjeldende kunder?? Spesielt tåpelig er det å komme med et slikt tillegg nå i disse dager nå som iptelefoni virkelig har begynt å bre om seg. Det er jo færre og færre som har slik "fasttelefon" som NGT mener (ISDN/analogt). Dermed blir det jo i fremtiden et tillegg på 60 kroner for så godt som alle NGT sine kunder. Dette dreier seg selvsagt om et forsøk på å tvinge kundene til å velge latterlig dyre Nextphone. Artig nok lønner det seg å betale de 60 straffekronene til NGT og skaffe seg abbonement hos et annet selskap -slå den! Endret 7. oktober 2005 av Slettet-52Y1nIV0tv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå