tunam85 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg har hatt adsl fra Nextgentel siden april,og idag fikk jeg epost fra de om at de begynner å ta betaling for "uten fasttelfoni"-tillegg på 60kr fra april til nå.Jeg har ip-telefon fra Televoip.Kan de gjøre dette? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (+ 60,- pr mnd dersom du ikke har fasttelefon eller NextPhone) Dersom du har hatt fasttelefon, men gått over til IP-telefon og derfor sagt opp fasttelefonen så er det desverre korrekt. Dei fleste breidbandsleverandørane har liknande gebyr. Lenke til kommentar
msulland Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Dette er penger som går til telenor ikke til ngt. De bare krever de inn. Er leie for kabel. Endret 7. oktober 2005 av msulland Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Gjett hvem som er glad fordi han har fiber fra Lyse og telefon fra Telio? Edit: Hadde jeg fortatt hos NGT måtte jeg altså beregnet meg 720 kroner i ekstra kostnader bare for i år! Edit2: (+ 60,- pr mnd dersom du ikke har fasttelefon eller NextPhone) Dette er bare for å presse inn NextPhone, i allefall hvis de tar dette gebyret uansett om du kjører på NGT eller Telenor linjer. Endret 7. oktober 2005 av BennyXNO Lenke til kommentar
Tetris Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg har samme problemet. Jeg ble automatisk flyttet over til NextGenTel da Chess sluttet med bredbånd for et par måneder siden. Hos Chess hadde jeg et abonnement (Xpress) som var uten ekstra månedsutgift for de som ikke hadde noen fatstelefon. Det var greitt nok å bli flyttet over siden jeg får mer for pengene hos NextGenTel, men nå krever NextGenTel plutselig inn den ekstra utgiften for oss uten fasttelefon, og det med tilibakevirkende kraft. Jeg kan ikke skjønne at slikt er lov! Jeg har ikke undertegnet noen kontrakt med NextGenTel, jeg ble bare automatisk dyttet over. Og nå vil de ha 60 kr per måned for flere måneder tilbake! Jeg har skummet gjennom nettsidene deres, men kan ikke finne noe konkret om dette me tilbakevirkende kraft. Jeg kan til nøds akseptere å betale de ekstra 60 kr fra nå av, men jeg synes det er veldig frekt å kreve de for de månedene som har gått! Det blir nok en mail til et forbrukerombud e.l. ja... Nesten ikke vits i å sende noen mail til NextGenTel, makan til dårlig kundeservice skal man lete lenge etter (En av grunnene til at jeg valgte Chess i sin tid var nettopp at det abonnementet ikke hadde noen slik ekstra månedsutgift. Chess videreforhandlet bredbånd for NextGenTel, så jeg har egentlig vært tilknyttet deres nett hele tiden.) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Dette er bare for å presse inn NextPhone, i allefall hvis de tar dette gebyret uansett om du kjører på NGT eller Telenor linjer. NGT leie kobberlinjene fra TN og dette gebyret påvirkes ikke av om NGT har eget utstyr i sentralen eller ei. At ISP baker gebyret inn i prisen på IP-telefon er jo ganske normalt, ellers ville man jo ikke vise de reelle kostnadene med Nextphone. Lenke til kommentar
albe Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Noen som vet hvordan NGT håndterer dette hvis man skaffet bredbånd før de begynte med dette tillegget? Jeg har Bravo fra NGT og har ca. 1/2 år igjen av bindingstiden. Risikerer jeg at de plutselig begynner å plusse på dette uten-telefon-tillegget når bindingstiden går ut? Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Men det med tilbakevirkende kraft helt fra april er jeg ganske skeptisk til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Noen som vet hvordan NGT håndterer dette hvis man skaffet bredbånd før de begynte med dette tillegget? Jeg har Bravo fra NGT og har ca. 1/2 år igjen av bindingstiden. Risikerer jeg at de plutselig begynner å plusse på dette uten-telefon-tillegget når bindingstiden går ut? Hvis du har bundet deg til NGT vil de ikke kunne plusse på 60 kroner måneden før bindingstiden din er løpt ut -det er sikkert og visst. Og når det gjelder linjeleie, så gjelder dette de siste metrene inn i huset ditt, og disse er det Telenor som eier. Men linjeleien er uavhengig av Nextphone, det er ikke noen sammenheng mellom disse to. Grunnen til at de gjør dette er for å pushe et sjanseløst dårlig ip-telefoniprodukt Når de samtidig sier at du slipper unna dersom du har annen fasttelefon så vil jeg tro dette er fordi denne prisstrukturen er kjent fra andre selskap og at det kanskje er litt drøyt å pushe på folk ip-telefon i tillegg til allerede eksisterende abbonemenet. Så jævlig drøye tør ikke engang NGT å være. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Ser ikkje heilt korleis dei pusher NextPhone på folk. Gebyr for at NGT bruker Telenor sine linjer har eksistert heile tida, og er ikkje noko nytt fenomen. Nyttar du ikkje telefonlinja til fasttelefon må du betale eit gebyr til dei fleste ADSL-leverandørar. Situasjonen var den samme før IP-telefoni kom på markedet, men desverre gjelder ikkje samme reglar for IP-telefon som for fasttelefon, noko som er tåpelig. Men derimot at dei krever dette gebyret for fleire månader tilbake er litt drøyt ja. Endret 7. oktober 2005 av zeph Lenke til kommentar
albe Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Gebyr for at NGT bruker Telenor sine linjer har eksistert heile tida, og er ikkje noko nytt fenomen. Jo, dette er nytt for NGT-kunder. Før var det bare det treigeste NGT-abbonementer man måtte betale tullegebyret for. For alle andre produkter, som f.eks bravo, var gebyret "inkludert". Mange (bl.a. meg) valgte NGT delvis pga dette. Det var først for noen få måneder siden de innførte dette gebyret. Omtrent samtidig med introduksjonen av Nextphone. Antagerlig ble det etterhvert mange kunder uten drit-telefon fra Telenor. Lenke til kommentar
norpreacher Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 du sier det selv, inkludert, altså eksistert Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 du sier det selv, inkludert, altså eksistert Ja, og det betyr at vi har BETALT for det. Nå krever de at vi betaler samme gebyret en gang til... nei, nei, nei.... Oh, jeg er så glad at abonnementet mitt hos NGT slutter om 30 dager. Lenke til kommentar
ZA Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Jeg har hatt nextgentel siden april 04, men har enda ikke hørt noe om det. Forhåpentligvis fortsetter det sånn, jeg har binding frem til 04/06. Jeg har Telio idag, noen som kan anta hvordan det går etter bindingen?? glemte å si at jeg har bravo Endret 7. oktober 2005 av ZA Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hmm, har Bravo sjølv. Skal dei altså belaste meg med 60 kroner ekstra no? Lenke til kommentar
brazir Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Nesten glad jeg har 4mbit/1mbit kabel internett og Telio IP-telefoni. Slipper all mulig dritt de andre finner på Lenke til kommentar
Omf Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Gebyr for at NGT bruker Telenor sine linjer har eksistert heile tida, og er ikkje noko nytt fenomen. Jo, dette er nytt for NGT-kunder. Før var det bare det treigeste NGT-abbonementer man måtte betale tullegebyret for. For alle andre produkter, som f.eks bravo, var gebyret "inkludert". Mange (bl.a. meg) valgte NGT delvis pga dette. Det var først for noen få måneder siden de innførte dette gebyret. Omtrent samtidig med introduksjonen av Nextphone. Antagerlig ble det etterhvert mange kunder uten drit-telefon fra Telenor. Dette gebyret er noe Telenor har innført, ikke NEXTGENTEL. Du må i dag også betale gebyr hos Telenor hvis du bare har internett fra dem. Jeg har inntrykk at dette bare gjelder for nye kunder, men ZA: sannsynligvis må du betale dette etter at bindingstiden din er gått ut. Lenke til kommentar
albe Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Dette gebyret er noe Telenor har innført, ikke NEXTGENTEL. Du må i dag også betale gebyr hos Telenor hvis du bare har internett fra dem. Javisst! Men NGT innførte denne praksisen LENGE etter at Telenor begynte å kreve det inn. Derimot reklamerte NGT med at de IKKE innkrevde dette ekstragebyret for sine kunder. Blir spennende å se hva de gjør med kunder som ble kunder før tullegebyret ble innført når bindingstiden går ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Gebyr for at NGT bruker Telenor sine linjer har eksistert heile tida, og er ikkje noko nytt fenomen. Jo, dette er nytt for NGT-kunder. Før var det bare det treigeste NGT-abbonementer man måtte betale tullegebyret for. For alle andre produkter, som f.eks bravo, var gebyret "inkludert". Mange (bl.a. meg) valgte NGT delvis pga dette. Det var først for noen få måneder siden de innførte dette gebyret. Omtrent samtidig med introduksjonen av Nextphone. Antagerlig ble det etterhvert mange kunder uten drit-telefon fra Telenor. Dette gebyret er noe Telenor har innført, ikke NEXTGENTEL. Du må i dag også betale gebyr hos Telenor hvis du bare har internett fra dem. Jeg har inntrykk at dette bare gjelder for nye kunder, men ZA: sannsynligvis må du betale dette etter at bindingstiden din er gått ut. Nei, dette er ikke noe Telenor har begynt med. Det er helt riktig at Telenor krever leie av de siste metrene med kobberkabel som går inn i hver enkelt husstand her i landet -Men det har de drevet med hele tiden, og denne har ikke økt. Dette er ikke møkkabedriften Telenor sin feil, men møkkabedriften NGT sin feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ser at NGT referer til "fasttelefon" -dermed må vel også IPtelefoni fra andre leverandører telle som "fasttelefon"? "Fasttelefon" er jo et begrep som står i motsetning til "mobiltelefon"... Og en telefon er jo like "fast" uansett om den benytter seg av ip eller isdnteknologi... Dette kan bli morsomt :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå