Gå til innhold

Lesefeil ny Windows 2000 installasjon på 250Gb

bjorlf

Anbefalte innlegg

Installerer og formaterer partisjon 137Gb under installasjon av Windows 2000.

Når servicepack er installert kan resten av disken formateres som egen partisjon.

Jeg har kopiert 20Gb brukerdata på denne partisjonen i en annen pc med samme OS.

Når jeg da setter tilbake disken starter disksjekk, og en svær operasjon med å gjenopprette filer ruller over skjermen. Så kommer ny oppstart, og da er det lesefeil og partisjonene blir uleselige.

Jeg har gjort en rekke forsøk over mange kvelder, og endt opp med å formatere det hele. Problemet oppstår når jeg kopierer filer til den andre partisjonen.

(HK Asus A7V8X viser at disken er 250Gb i bios, da skal vel hovedkortet støtte det.)

Er det dumt å hente filer med å sette disken i annen maskin? :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du har satt disken i en annen PC for å kopiere filer? Da er kanskje problemet at denne ikke har riktig Service Pack?

Det er mange som har opplevd tilsvarende problemer. Når man har disker over 120GB må man være forsiktig med å ikke bruke for gammelt OS. Hvis OS ikke håndterer 48-bit LBA så vil begynnelsen på disken bli overskrevet. Mer info finner du her: http://www.48bitlba.com/

PS. Det er en kategori her på forumet som heter Lagringsmedier, det hadde vært bedre å poste der. Vi får se om en moderator flytter denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...