wichtom Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) ja som tittel sier. jeg prøver å instalere xp på en hd som er instalert suse på. men får ikke xp til å få tillgang. dvs jeg vil formatere hele disken og legge in windows, men som sagt får ikke windows tilgang til disken. noe jeg må disable/enable her eller i bios? elelr enklere.. hvordan formatere en hd med suse install på. Endret 7. oktober 2005 av wichtom Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Du har winXP på en cd. For å innstallere winXP må du kunne boote fra cd. Dette forandrer du i BIOS. Når innstallasjonsprogrammet for winXP har startet får du etterhvert valget om hvor du skal innstallere winXP. Da kan du i samme slengen slette partisjoner og lage nye. Hvis du da sletter alle partisjonene på disken du skal ha inn winXP på er all SuSE data borte. Så lager du enten en ny partisjon for winXP eller gir winXP hele disken... Bare husk: "A computer is a terrible thing to waste on windows" Endret 7. oktober 2005 av olefiver Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) det du skrev der,,er jeg veldig familiær til. men når jeg kommer til format/lag partisjon i installasjonen.. så får jeg opp "ingen adgang til disk" det er det som er problemet. det ligger SUSE på den fra før men vil formatere disken og instalere win xp. men uten tilgang til disken ser det svart ut. lurer på å legge en IDE disk inn og installe derifra. mulig jeg kan formatere scsi diskene etterpå. Endret 7. oktober 2005 av wichtom Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Boot opp med Suse cd i DVD/CD Rom. Så sletter du alle partisjoner med den istede. Mulig det funker bedre istede. Så når det er gjort starter du igjen med Windows XP plata og prøver igjen. Lykke til. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Aah! Sorry, n00b switchen slo inn litt Har du Knoppix? Eller en annen live-distro? Mulig du har mer suksess derfra. Knoppix har qtparted, et patrition magic liknende program. Hvis det er noe SCSI spesifikt, er jeg ute av idéer. Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Boot opp med Suse cd i DVD/CD Rom. Så sletter du alle partisjoner med den istede. Mulig det funker bedre istede. Så når det er gjort starter du igjen med Windows XP plata og prøver igjen. Lykke til. har ingen suse-cd. er derfor jeg vil formatere hdd?n Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ein SUSE-installasjon skal no ikkje forårsake noko slikt. Lenke til kommentar
wil Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ikke Windows installasjonen heller liksom . Nei, jeg vet egentlig ikke hva problemet er jeg, men her er kanskje en løsning. Ta å boot maskina med en Windows 98 bootdiskett. så når du er på A: så skriver du fdisk. Så sletter du alle partisjoner som finnes på disken. Se om det da funker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå