ELR Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Har to variabler: String a = "8" String b = "36" uten å konvertere til int, hvordan kan jeg finne ut hvilket tall som er størst? bruker jeg a.compareTo(b) sammenliknes "8" mot "3", og ikke "36".......... Lenke til kommentar
AssKicR Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) bet beste er jo å gjøre om til int.. Prøv dette her du int størst = Math.max(Integer.parseInt(a),Integer.parseInt(b)) Endret 7. oktober 2005 av AssKicR Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Alterntativt får du lage en metode som regner om stringen til en int, og så sjekker. int stringVerdi(String test){ int total = 0; for(int i = 0; i < test.length(); i++){ total += test.charAt(i) - 48; } return total; } Trekker fra 48 for at du skal bruke riktige tall-verdier, men det er strengt tatt ikke nødvendig. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Jeg kan ikke java, men jeg planlegger å lære meg det etter jeg er ferdig med python. Det som slo meg her er jeg i python ville brukt typecasting. Hvordan ville dette blitt i java? Slik gjør jeg det i python: print int(a)>int(b) and a or b Lenke til kommentar
mikaelandre Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 (endret) Det ville vel blitt noe slik: System.out.println( Integer.parseInt(a) > Integer.parseInt(b) and a or b ); Kom på en ting til, og det er at vanlig casting gjøres på denne måten: int aa = (int)a; men jeg tror ikke det ville fungert i dette tilfellet. Er ikke helt sikker, men jeg har kun brukt den type casting når jeg jobber med arv og grensesnitt, vet ikke om det vil fungere her. sikkert noen andre som vet... Endret 9. oktober 2005 av mikaelandre Lenke til kommentar
F Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 For å unngå konvertering til int, sjekk lengden før en evt leksiografisk sammenligning: String getMaxIntString(String a, String b) { int aCompare = a.length() - b.length(); if(aCompare == 0) aCompare = a.compareTo(b); return aCompare > 0 ? a : b; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå