Gå til innhold

Webserver .... ja også?

ninatech

Anbefalte innlegg

Heisann alle der ute som klør etter å hjelpe meg:)

Jeg liker å lære nye ting og nå har jeg begitt meg ut på noe jeg kanskje ikke skulle gjort....

Jeg har satt opp en webserver. Dette er en maskin med WinXP pro. Jeg har installert Apache, PHP, MySQL og registrert meg hos no-ip.org. Alt dette funker nå, men jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal komme meg videre. Når det gjelder Apache, PHP og mySQL kan jeg ingenting, men det er det jeg skal rette opp i nå tenkte jeg.

Det finnes nok av info om dette på internett - I know, men mye står på engelsk og jeg er ei utålmodig babe ;) Derfot tenkte jeg kanskje noen av dere kunne gi meg noen tips som hjelper meg videre med hva jeg kan bruke dette til. Kanskje dere har kommet over noen gode guider jeg ikke har sett, gode bøker osvosv.

En ting til... Hva bruker dere webserveren deres til?

~nin@tech~

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann :)

Du har flere tutorials og informasjon på:

php.net (Engelsk)

php.no (Norsk)

Står vel noe om MySQL her også..

Ellers vil du jo finne utrolig mye ved å søke på "MySQL Tutorial" på google.com

Ellers finnes det en side med noen bokomtaler på php.no

Og til hjelp + anbefalinger av bøker så mener jeg at det er to mIRC kanaler på efnet. (irc.homelien.no)

#php.no (Norske php kanalen)

#php (Alt går på engelsk stort sett. Lagt merkte til at det kan være en del svensker der)

En webserver brukes jo ofte til å kjøpe websider :)

Men hvis dette skal være tilbud til venner også burde du jo kanskje sette opp en FTP-server, så dem kan laste opp sider. Uten å gå innom deg :)

Så tror du vil bruke webservern til å hoste websider :)

Men du burde sjekke ut rettnings linjene til din internett leverandør om de tillater ftp, web-drift o.l.

UPC-Chello er noen som ikke tillater dette :/

Lykke til med din webserver :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...