Gå til innhold

Skattelistene er lagt ut


Anbefalte innlegg

Jeg kommer selvfølgelig ikke med noen detaljer her, men jeg kan vel nevne at jeg eier et aksjeselskap i Norge, dette selskapet eier forskjellige selskaper i Sveits, disse igjen eier selskaper på Cayman Islands, som eier selskaper i USA som investerer i aksjer på amerikanske børser. Alt sammen utføres fullt lovlig, men det blir jo litt spesielt når hovedkontorene stort sett er forskjellige postbokser.

5014073[/snapback]

 

Høres ut som et standard hvitvaskingsoppsett! :p

 

Var PwC revisoren din sa du? ;) (Eller jobbet du for PwC?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kjører det gjennom flere land og lar verdiene være i et annet land? Kjøre "NUF - Norsk avdeling av Utenlandsk Foretak"? Vidreselge Utenlandsk Foretaks tjenester som norsk foretak? Vi kjører det gjennom en liten øy utenfor kysten av USA og et lite land i Sør-Amerika. Fungerer særdeles godt. PwC har kontorer alle steder. :p

 

PwC gjør ikke ting som er ulovlige, hverken for oss eller Thomas.

 

Ellers så kan det jo være greit å ikke eie noe selv, la andre eie det...

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar
Men pengene mine er lovlige. Ikke noe vits f.eks. å skatte av leieinntektene JEG og mine søsken har av en leilighet vi arvet i Miami? Trenger ikke dra norske myndigheter inn i det forholdet, f.eks.

5018815[/snapback]

Nei, ingen vits å skatte! Ingen vits å bidra i det hele tatt egentlig! :p Hvorfor skal DINE penger brukes på ting som alle kan bruke som veier og sykehus o.l.? Eller, enda verre: Hvorfor skal dine penger gå til andre enn deg selv, fattige f.eks.?!?

 

(Er ikke meningen å starte en slik diskusjon i denne tråden, måtte bare skrive noe...vil du ha diskusjon kan du starte en ny tråd så kommer jeg) ;)

Lenke til kommentar

Altså, logikken for min del er enkel. Jeg må betale så vanvittig mye skatt om jeg skal føre mine investeringer tilbake til 'norsk' eierskap at det blir helt uaktuelt. Folk klager over at ressurser blir dratt tilbake til USA når amerikanere investerer i Norge, da passer det heller dårlig når de samme klager over at jeg beholder det jeg har tjent i USA nettopp i USA.

 

Det dreier seg på ingen måte om hvitvasking eller ulovlige aktiviteter, men om varierende rapporterings- og offentliggjøringsplikter.

 

Kort svar på forholdsspørsmålene; PwC er rådgiver, jeg er student, revisorene varierer.

Lenke til kommentar
Jeg kommer selvfølgelig ikke med noen detaljer her, men jeg kan vel nevne at jeg eier et aksjeselskap i Norge, dette selskapet eier forskjellige selskaper i Sveits, disse igjen eier selskaper på Cayman Islands, som eier selskaper i USA som investerer i aksjer på amerikanske børser. Alt sammen utføres fullt lovlig, men det blir jo litt spesielt når hovedkontorene stort sett er forskjellige postbokser.

 

Det ironiske er at jeg i utgangspunktet ikke har råd til å føre pengene tilbake til Norge på grunn av det latterlige skattenivået her (en kunne selvfølgelig bare tatt opp et midlertidig lån om det skulle være ønskelig, men jeg føler i grunnen ikke for å betale så mye skatt som mulig...).

5014073[/snapback]

 

I tillegg snakker den nye rødgrønne regjeringen om å øke skattene på aksjeutbytte til en høyere sats enn den nåværrende 28%. Noen her som har mer penger i aksjer enn meg? ja, la meg nå ikke få vite noe om det. Se å få dem ut av landet, slik at forskjellene kan øke der i stedet. Her i Norge skal vi alle ha like mye. Hurra for Sosialismen!

Lenke til kommentar
Jeg kommer selvfølgelig ikke med noen detaljer her, men jeg kan vel nevne at jeg eier et aksjeselskap i Norge, dette selskapet eier forskjellige selskaper i Sveits, disse igjen eier selskaper på Cayman Islands, som eier selskaper i USA som investerer i aksjer på amerikanske børser. Alt sammen utføres fullt lovlig, men det blir jo litt spesielt når hovedkontorene stort sett er forskjellige postbokser.

 

Det ironiske er at jeg i utgangspunktet ikke har råd til å føre pengene tilbake til Norge på grunn av det latterlige skattenivået her (en kunne selvfølgelig bare tatt opp et midlertidig lån om det skulle være ønskelig, men jeg føler i grunnen ikke for å betale så mye skatt som mulig...).

5014073[/snapback]

 

I tillegg snakker den nye rødgrønne regjeringen om å øke skattene på aksjeutbytte til en høyere sats enn den nåværrende 28%. Noen her som har mer penger i aksjer enn meg? ja, la meg nå ikke få vite noe om det. Se å få dem ut av landet, slik at forskjellene kan øke der i stedet. Her i Norge skal vi alle ha like mye. Hurra for Sosialismen!

5022625[/snapback]

 

Ironi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...