Gå til innhold

Skattelistene er lagt ut


Anbefalte innlegg

- Det gjør det vanskeligere å operere i den svarte økonomien og det gjør det vanskeligere å skjule ren kriminell virksomhet.
Jaha. Og hvor mange er tatt pga. skattelistene fordi de ble lagt ut? Vi nevner i fleng...?
Samtidig blir det lettere for ansatte å få innblikk i lønnsforholdene på egen arbeidsplass. Likedan kan man tenke seg at en person skal skifte jobb, hva slags lønn kan man forvente på den nye arbeidsplassen?

Prima eksempler på pressen intelligensnivå.

 

Med de skattereglene vi har kan folk "trylle bort" inntekt og formue til en grad som gjør slike tallmateriale aldeles ubrukelige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis dere er motstander av at skattelistene legges ut så får dere stemme på et parti som er for flat skatt :)

Ser ikke helt at dette skulle løse problemet. Folk vil fortsatt kunne sjekke hva naboen tjener - er det ikke dette det reageres mot? Det har jo til og med vært så ille at barn har blitt mobbet på skolen fordi foreldrene deres tjente dårlig :cry:

Lenke til kommentar
Hva fører flat skatt til? Jo, at rike betaler mindre

Hvem er de "rike"? Med flat skatt blir skattereglene veldig mye enklere, og det blir lettere å tette smutthull, noe som betyr at de som i dag klarer å unngå skatt ikke kan gjøre det lenger.

 

Jeg la ut en artikkel fra en eller annen av landets tabloidaviser for noen uker siden fra et land der de hadde innført flat skatt, og der de eneste som var misfornøyde var de få som var styrtrike og tidligere hadde hatt midler til å unngå skatt.

 

Så din påstand om at flat skatt gjør at "rike" bealer mindre høres ut som mer misunnelsespropaganda, der middelklassen nok en gang skal skattlegges, for de som er i den øvre delen av middelklassen i følge misunnelsesbødlene er "rike".

Dette med skatter, Bondevik hadde som en av sine pungter at han og KRF hadde bidrat til økte skatteletter. Ubrukelige Bondevik, det han da skrøt av var en skattelettelse på 25 millliarder kroner. Bare for å bruke noe å sammemlikne med har John Fredriksen sammen med Kjell Inge Røkke, Olav Thon og Jacob Stolt Nilsen økt formuen med nesten 25 milliarder kroner. Det er da mer enn skattelettelsen Bondevik -regjeringen har gitt siden de fikk makten for da fire år siden. Hva forteller det oss?

Lenke til kommentar
Jeg sa at SKATTEinntektene hadde økt, ikke oljeinntektene. Og oljeinntektene har ikke vært ekstraordinært store under hele forrige regjeringsperiode, har de det?

5005865[/snapback]

 

Kjære venn, da bør du vite mer om hvor mye BESKATTING av oljeselskaper bringer inn til skattefuten>staten... :)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Jeg kommer selvfølgelig ikke med noen detaljer her, men jeg kan vel nevne at jeg eier et aksjeselskap i Norge, dette selskapet eier forskjellige selskaper i Sveits, disse igjen eier selskaper på Cayman Islands, som eier selskaper i USA som investerer i aksjer på amerikanske børser. Alt sammen utføres fullt lovlig, men det blir jo litt spesielt når hovedkontorene stort sett er forskjellige postbokser.

 

Det ironiske er at jeg i utgangspunktet ikke har råd til å føre pengene tilbake til Norge på grunn av det latterlige skattenivået her (en kunne selvfølgelig bare tatt opp et midlertidig lån om det skulle være ønskelig, men jeg føler i grunnen ikke for å betale så mye skatt som mulig...).

Lenke til kommentar
Med de skattereglene vi har kan folk "trylle bort" inntekt og formue til en grad som gjør slike tallmateriale aldeles ubrukelige.

50K-100K er ikke noe problem, større summer krever litt mer kreativitet... ;)

4970120[/snapback]

 

 

Vil du, så kan du ;)

 

 

Ifølge skattelistene som ble lagt ut, er det en på jobben som hadde høyest inntekt ifjor på 20.000 kr.....han har forresten 5 millioner i lån sier han.

Artig å tenke på :roll:

Lenke til kommentar
Kompleks selskapsstruktur med flere land involvert er jo den greieste metoden. NUF'er i Norge kan også være kjækt.

5014695[/snapback]

Så dersom man har kompleks selskapsstruktur (som gjør det vanskeligere å spore verdiene) da slipper man altså å betale skatt, helt lovlig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...