Gå til innhold

hjelp til valg av 7800 gtx kort

Sinso

Anbefalte innlegg

Heisann

Som topic sier så trenger jeg hjelp til valg av skjermkort, hadde egentlig tenkt meg ett asus 7800gtx TOP men da det er ubekreftet dato inn hos leverandøren våres vet jeg ikke om jeg skal gidde å vente til det evt kommer inn, så hva vil beste alternativ være uansett pris?

vurderer ett vanlig asus og evt prøve å klokke dette eller kanskje xfx.

Råd mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke ta det aller billigste kortet? Du vil kunne bruke Nvidia Silencer om kjøleløsningen ikke er stille/god nok. Det er vel ingen forskjellig i forventet overklokking?

Forutsetter da at du ser bort fra bundle og er villig til å overklokke selv.

Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Har Club3D 7800GTX selv, og prøvde å klokke det litt for en stund tilbake, med autofunksjonen i Coolbits..

Oppnådde en hastighet på 489/1.31, men fikk noen artifacts i nature-testen i 3DMark03, så en bedre kjøler skader vel ikke om man vil kjøre kortet så høyt..

Men det var stabilt ved "Gainward-hastigheter".. (470/1.3)

post-23-1128677262_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Havnet på ett overklokket xfx kort da detta var på lager.

men takker og bukker for all hjelp folkens :) kommer til å prøve å bytte kjøle løsning og se hvor mye jeg får dette overklokka kan poste resultater her til uken da resten av maskinvaren kommer da.

Noen som har forslag til god kjøle løsning :)?

God Helg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Kjøp det billigste, og klokk det til XFXhastighet. Med skikkelig kjøling går Club3D like langt som xfx sitt uten å blunke -500Mhz er uprobelamtisk på Club3D.

Skal du uansett rippe av kjølingen er det iallefall bortkastet å kjøpe XFX sitt... *sukk* Men lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...