Sinso Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Heisann Som topic sier så trenger jeg hjelp til valg av skjermkort, hadde egentlig tenkt meg ett asus 7800gtx TOP men da det er ubekreftet dato inn hos leverandøren våres vet jeg ikke om jeg skal gidde å vente til det evt kommer inn, så hva vil beste alternativ være uansett pris? vurderer ett vanlig asus og evt prøve å klokke dette eller kanskje xfx. Råd mottas med stor takk. Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Har god erfaring med Gainward. Har nesten bare brukt Gainward kort. Dette kortet ville jeg godt for. Koster jo noe mere da. Sveinung Lenke til kommentar
Sinso Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Hmm så faktisk ganske greit ut detta , kanskje det blir gainward på meg Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 XFX har GTX kort som er klokket til 490MHz fra fabrikken... Dette er litt høyere enn Gainward sine! Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Raptor' date='07/10/2005 : 09:52'] XFX har GTX kort som er klokket til 490MHz fra fabrikken... Dette er litt høyere enn Gainward sine! Du vil lett kunne klokke GW kortet like høyt.. Lenke til kommentar
Sinso Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 da er spørsmålet mitt: GW kortet er dyrere og må klokkes opp for å ha samma spec som XFX sitt. er det noe her jeg ikke ser ? virker jo som xfx har en klar fordel her. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Hvorfor ikke ta det aller billigste kortet? Du vil kunne bruke Nvidia Silencer om kjøleløsningen ikke er stille/god nok. Det er vel ingen forskjellig i forventet overklokking? Forutsetter da at du ser bort fra bundle og er villig til å overklokke selv. Endret 7. oktober 2005 av cybirg Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Har Club3D 7800GTX selv, og prøvde å klokke det litt for en stund tilbake, med autofunksjonen i Coolbits.. Oppnådde en hastighet på 489/1.31, men fikk noen artifacts i nature-testen i 3DMark03, så en bedre kjøler skader vel ikke om man vil kjøre kortet så høyt.. Men det var stabilt ved "Gainward-hastigheter".. (470/1.3) Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Har Gainward selv og er meget fornøyd Lenke til kommentar
Sinso Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Havnet på ett overklokket xfx kort da detta var på lager. men takker og bukker for all hjelp folkens kommer til å prøve å bytte kjøle løsning og se hvor mye jeg får dette overklokka kan poste resultater her til uken da resten av maskinvaren kommer da. Noen som har forslag til god kjøle løsning ? God Helg. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ingenting slår vel vann..? Sånn bortsett fra fasekjøling da.. Danger Den har kommet med en heftig vannblokk til 7800-kort, men det kan ta litt tid før enten microplex eller noen andre tar den inn.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Kjøp det billigste, og klokk det til XFXhastighet. Med skikkelig kjøling går Club3D like langt som xfx sitt uten å blunke -500Mhz er uprobelamtisk på Club3D. Skal du uansett rippe av kjølingen er det iallefall bortkastet å kjøpe XFX sitt... *sukk* Men lykke til! Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Sitter med et msi kort og har lyst il å overklokke det iltt(ikke helt på grensen men litt under helst) hvor høyt kan den klokkes? hvordan? Lenke til kommentar
smy Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 betal 3780kr på club3d gtx fra mpx her klokk til 490/1350 Lenke til kommentar
nassenøff Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Sjekk ut EVGA e-GeForce GTX KO -leveres med 490/1.3GHz, klokkes enkelt til 500/1.35GHz Sjekk ut test på AnandTech http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2494 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Et nydelig kort, kanskje det raskeste 7800GTX kortet på markedet, men eVGA er ikke i salg i Norge i det hele tatt... Lenke til kommentar
nassenøff Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hvis kortet ikke selges i Norge, så er det jo tragisk, men en utenlands web-shop er gjerne løsningen Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Kjøp det billigste, Korta er helt like omtrent, bare med forskjellige KJølere og klokkehastigheter, men de fleste er nett like Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå