chrisege Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hei, Jeg er Web-redaktør på ei Webside. I det siste er det kommet en mangde (ca 400) useriøse innlegg og alle kommer fra to forskjellige IPer. Jeg lurere derfor på om det finnes ei side der jeg kan finne ut hvem som eier IPene? ChrisEge Lenke til kommentar
Joe DiMaggio Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Vet ikke om du har tilgang til det! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg lurere derfor på om det finnes ei side der jeg kan finne ut hvem som eier IPene? Du kan finne ut hvilke firma som bruker IP-en, du vil aldri finne ut personen bak IP-en så du må gå via abuse-avdelingen eller tilsvarende er det en bedrift eller skole o.l. Ripe er ett av de stedene du kan prøve: http://www.ripe.net/ Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg trenger bare å finne firmaet som eier IPen! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg trenger bare å finne firmaet som eier IPen! Ga ripe deg noe da? Lenke til kommentar
z00l Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Sjekk denne linken: www.dnsstuff.com Her har du mange fine verktøy du kan bruke til å trace fram det du trenger -z00l- Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Husker før, så hadde jeg ett program som man kun la inn IP'en. Så fikk man opp all informasjonen om pcene bak denne IP. Altså brukernavna, hastighet, ledig plass osv. Og det funket! For testet det på kameraten min . Men, har totalt glemt hva programmet heter.. Men, en annen ting. Overalt på nettet for tiden er det annonser fra adultfinder. I denne annonsen viser de til andre folk fra , Fredrikstad feks. Der jeg bor. Hvordan kan de finne ut at jeg bor her? Ved å legge inn IP andre steder, finner jeg kun ut at jeg bor i skotland. Hva slags verktøy bruker disse annonsene? Endret 7. oktober 2005 av HoaXed Lenke til kommentar
Mith Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Siden du administrerer siden er vel det letteste å bare nekte disse to ipne å poste? Du kan bare glemme å finne noe info om hvem som bruker ipn, men du kan som sagt finne firmaet som deler ut ipn. HoaXed: De som hoster reklamen for adultfinder har et register de sjekker opp hvilket firma som har hvilke iprange, og igjen hvilke land firmaet holder til i. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Husker før, så hadde jeg ett program som man kun la inn IP'en. Så fikk man opp all informasjonen om pcene bak denne IP. Altså brukernavna, hastighet, ledig plass osv.Og det funket! For testet det på kameraten min . Men, har totalt glemt hva programmet heter.. Og ulovlig er det og, så det trenger vi ikke å gå dypere inn på. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Hvis du har IPene, er det ganske enkelt å finne ut hvem som eier de. Jeg har brukt SamSpade F.eks. 193.69.165.21 SamSpade kontakter Ripe som administrer ting her borte... Ripe kunne si meg dette om adressen: % This is the RIPE Whois query server #2. % The objects are in RPSL format. % % Note: the default output of the RIPE Whois server % is changed. Your tools may need to be adjusted. See % http://www.ripe.net/db/news/abuse-proposal-20050331.html % for more details. % % Rights restricted by copyright. % See http://www.ripe.net/db/copyright.html % Note: This output has been filtered. % To receive output for a database update, use the "-B" flag % Information related to '193.69.165.0 - 193.69.165.127' inetnum: 193.69.165.0 - 193.69.165.127 netname: VG-NETT-NO descr: VG.NETT Servers country: NO admin-c: JB1331-RIPE tech-c: JB1331-RIPE status: ASSIGNED PA mnt-by: AS2116-MNT source: RIPE # Filtered person: Jan-Aage Bruvoll address: Verdens Gang AS address: Postboks 1185, Sentrum address: N-0107 Oslo address: Norway phone: +47 22 00 03 09 phone: +47 90 19 13 09 fax-no: +47 22 00 09 99 e-mail: [email protected] nic-hdl: JB1331-RIPE source: RIPE # Filtered % Information related to '193.69.0.0/16AS2116' route: 193.69.0.0/16 descr: EUNET-NO origin: AS2116 mnt-by: AS2116-MNT source: RIPE # Filtered Her kan du blant annet finne at adressene 193.69.165.0 - 193.69.165.127 tilhører VG. Tilsvarende kan gjøres med andre adresser. SamSpade kan gjøre ganske mye mer... Endret 7. oktober 2005 av Mr Burns Lenke til kommentar
HoaXed Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 HoaXed: De som hoster reklamen for adultfinder har et register de sjekker opp hvilket firma som har hvilke iprange, og igjen hvilke land firmaet holder til i. Men de finner ikke bare ut hvilket land.. Men også hvilken by! Dette kan man jo ikke vite bare ved å finne ut firmaet Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Aner ikke helt hvordan det gjøres, men jeg antar at en plass så finnes det en mapping av ipadresser og lokasjoner. Du kan jo prøve VisualRoute hos Visualware. Der kan du selv finne ut hvor IP-adresser er lokalisert (til en viss grad). (Krever registrering) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå