Gå til innhold

Bush: "Gud ba meg angripe Irak"


Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/06/445608.html

 

Dette begynner å bli litt vel farlig og en smule latterlig. En president som handler ut ifra "stemmer i hodet", og ikke minst en president som driver religiøs krigføring i form av å legalisere det med at "Gud har sagt jeg skal gjøre det". Dette er ikke et gram bedre enn ekstremist-islamistenes "hellige krig".

 

Lurer på hvor langt jeg kommer med "Gud ba meg drepe NN" i en rettssal jeg ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ledere som legaliserer sine krigshandlinger i "guds navn" er stort sett den røde tråden i hele verdenshistorien, sykt og farlig ja, men ikke noen nyhet.

 

Og at verden alltid har vært , er og kommer til å være farlig å leve i pga. nettopp dette er det vel liten tvil om.¨

 

Det eneste som gjør at de fleste på jorden godtar dette, er pga en mange tusen år gammel vanesak, dvs alt kan tilvennes uansett hvor ulogisk, sykt eller fantasifullt.

 

Det finnes større grunnlag for å si f.eks "Julenissen ba meg angripe Irak" faktisk, siden det finnes flere bevis for at Julenissen, inklusive hans flyvende reinsdyr rudolf finnes (bare spør alle barna), men dette ville aldri bli akseptert som fakta, ettersom det ikke ligger noen tusenårig tradisjon å påberope seg Julenissen til viktige historiske kall.

 

90% av menneskeheten er klin gale og tilhører/lever i fortiden, krig og ødeleggelse, ikke fremtiden.

 

Organisert religion burde vært forbudt på linje med organisert kriminalitet, enkelt og greit.

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
Er BBC hevet over tabloid journalistikk?

Ja, de er langt mer seriøs enn de store tabloidene her til lands.

Får vi i dette tilfellet vite helheten i hva Bush har sagt?
En palestiner hevder Bush har kommet med uttalelsen. Basert på tidligere uttalelser og presidentens religiøse syn er ikke dette noe spesielt sjokkerende. Den politiske kulturen i palestina tilsier derimot at man ikke bør legge for stor vekt på slike uttalelser. At Det Hvite Hus uttaler seg i saken betyr at det er mer enn løse rykter. Hender ofte at de, med rette, ikke uttaler seg når slike påstander kommer frem i media.
Lenke til kommentar
Er BBC hevet over tabloid journalistikk?

Ja, de er langt mer seriøs enn de store tabloidene her til lands.

Får vi i dette tilfellet vite helheten i hva Bush har sagt?
En palestiner hevder Bush har kommet med uttalelsen. Basert på tidligere uttalelser og presidentens religiøse syn er ikke dette noe spesielt sjokkerende. Den politiske kulturen i palestina tilsier derimot at man ikke bør legge for stor vekt på slike uttalelser. At Det Hvite Hus uttaler seg i saken betyr at det er mer enn løse rykter. Hender ofte at de, med rette, ikke uttaler seg når slike påstander kommer frem i media.

 

newpost.jpg

 

:shrug:

Lenke til kommentar
Tror ikke engang bush ville sagt noe sånn egentlig. Tror ikke før jeg får se og høre det ^^

Du har antagelig rett:

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=292653

 

Abbas avviser at Bush snakket om oppdrag fra Gud

 

Palestinernes president Mahmoud Abbas avviser at USAs president George W. Bush fortalte ham at angrepet på Afghanistan og Irak skjedde på Guds ordre.

 

 

Så får raddisene bare beklage at de hang seg på denne anda... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...