Ernie Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/10/06/445608.html Dette begynner å bli litt vel farlig og en smule latterlig. En president som handler ut ifra "stemmer i hodet", og ikke minst en president som driver religiøs krigføring i form av å legalisere det med at "Gud har sagt jeg skal gjøre det". Dette er ikke et gram bedre enn ekstremist-islamistenes "hellige krig". Lurer på hvor langt jeg kommer med "Gud ba meg drepe NN" i en rettssal jeg ... Lenke til kommentar
RagnarDanneskjold Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg foretrekker gul saft. Lenke til kommentar
Mr.Locke Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Ledere som legaliserer sine krigshandlinger i "guds navn" er stort sett den røde tråden i hele verdenshistorien, sykt og farlig ja, men ikke noen nyhet. Og at verden alltid har vært , er og kommer til å være farlig å leve i pga. nettopp dette er det vel liten tvil om.¨ Det eneste som gjør at de fleste på jorden godtar dette, er pga en mange tusen år gammel vanesak, dvs alt kan tilvennes uansett hvor ulogisk, sykt eller fantasifullt. Det finnes større grunnlag for å si f.eks "Julenissen ba meg angripe Irak" faktisk, siden det finnes flere bevis for at Julenissen, inklusive hans flyvende reinsdyr rudolf finnes (bare spør alle barna), men dette ville aldri bli akseptert som fakta, ettersom det ikke ligger noen tusenårig tradisjon å påberope seg Julenissen til viktige historiske kall. 90% av menneskeheten er klin gale og tilhører/lever i fortiden, krig og ødeleggelse, ikke fremtiden. Organisert religion burde vært forbudt på linje med organisert kriminalitet, enkelt og greit. Endret 7. oktober 2005 av Mr.Locke Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Aldri døm noen ut ifra sitater tatt ut av sin sammenheng og gjengitt i tabloidpressene. I dette tilfellet er det også annenhånds sitater. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Aldri døm noen ut ifra sitater tatt ut av sin sammenheng og gjengitt i tabloidpressene. I dette tilfellet er det også annenhånds sitater. Påstanden kommer fra et BBC-program (ikke vist ennå). http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/4317498.stm Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Tabloid? Ut av sin sammenheng? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ja. Er BBC hevet over tabloid journalistikk? Får vi i dette tilfellet vite helheten i hva Bush har sagt? Lenke til kommentar
play`ern Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Jeg foretrekker gul saft. Uansett, denne mannen er en skam for verdenen. Hvis J.F.K. hadde levd ennå ville det ikke vært sånn Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Er BBC hevet over tabloid journalistikk? Ja, de er langt mer seriøs enn de store tabloidene her til lands. Får vi i dette tilfellet vite helheten i hva Bush har sagt?En palestiner hevder Bush har kommet med uttalelsen. Basert på tidligere uttalelser og presidentens religiøse syn er ikke dette noe spesielt sjokkerende. Den politiske kulturen i palestina tilsier derimot at man ikke bør legge for stor vekt på slike uttalelser. At Det Hvite Hus uttaler seg i saken betyr at det er mer enn løse rykter. Hender ofte at de, med rette, ikke uttaler seg når slike påstander kommer frem i media. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 At Dubya kan ha sagt: "Gud ba meg angripe Irak", tviler jeg lite på. Derimot stiller jeg meg mer skeptisk til Dubya angivelig skal ha sagt Nå føler jeg igjen at Guds ord kommer til meg, 'Gi palestinerne deres stat og gi israelerne sikkerheten og Midtøsten fred'. Og ved Gud, det skal jeg gjøre Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Er BBC hevet over tabloid journalistikk? Ja, de er langt mer seriøs enn de store tabloidene her til lands. Får vi i dette tilfellet vite helheten i hva Bush har sagt?En palestiner hevder Bush har kommet med uttalelsen. Basert på tidligere uttalelser og presidentens religiøse syn er ikke dette noe spesielt sjokkerende. Den politiske kulturen i palestina tilsier derimot at man ikke bør legge for stor vekt på slike uttalelser. At Det Hvite Hus uttaler seg i saken betyr at det er mer enn løse rykter. Hender ofte at de, med rette, ikke uttaler seg når slike påstander kommer frem i media. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Tja. Den nyreligiøse tidligere narkomane drukkenbolten Bush kan vel ha sagt noe slikt. Det ville ikke forundre meg. Det var jo tross alt hans flørting med ytterliggående kristne fanatikere som bidro til valgseieren hans Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 For å si det slik, det overrasker meg ikke om Bush faktisk har sagt dette. Han har aldri lagt skjul på at han er veldig kristen osv., men et sånt utsagn (om det er sant) viser bare at han virkelig ikke bør være president. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Bush sine flørtinger med kristenkonservative gir meg assosiasjoner og paraleller til Carl I. Hagens flørting med kristenkonservative i Norge, som svevende ord (copyrighted - olsen) Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Det er bedre å gjøre det riktige på feil grunnlag enn å la være å gjøre det riktige. Lenke til kommentar
trøls Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Man må strengt tatt ha et grunnlag for å avgjøre om ting er rett eller galt. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Tror ikke engang bush ville sagt noe sånn egentlig. Tror ikke før jeg får se og høre det ^^ Lenke til kommentar
Fromage Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Tror ikke engang bush ville sagt noe sånn egentlig. Tror ikke før jeg får se og høre det ^^ Du har antagelig rett: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=292653 Abbas avviser at Bush snakket om oppdrag fra Gud Palestinernes president Mahmoud Abbas avviser at USAs president George W. Bush fortalte ham at angrepet på Afghanistan og Irak skjedde på Guds ordre. Så får raddisene bare beklage at de hang seg på denne anda... Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Bush kunne vel sagt og gjort det mest utrolige, men tror ikke han har sagt det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå